موضع‌گیری ملی‌پوشان علیه دخالت مجلس در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال

خواسته جمعی از بازیکنان تیم ملی: به معیشت مردم بپردازید

تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال در یک «استوری» مشترک در صفحه اینستاگرام خود، خواهان دخالت نکردن نمایندگان مجلس در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و رسیدگی به معیشت مردم به جای آن شدند.

در این استوری که بازیکنانی مثل سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی منتشر کردند، آمده است: «ما سربازان تیم ملی فوتبال ایران امیدواریم آقایان احسان قاضی‌زاده هاشمی و نصرالله پژمانفر وقت خود را صرف معیشت و مشکلات اقتصادی مردم کنند و اجازه بدهند فوتبالی‌ها در مورد فوتبال تصمیم بگیرند. خواهش ما این است که اعضای محترم مجمع فدراسیون تصمیمی بگیرند که اسم ایران و آبروی فوتبال ایران در جام جهانی حفظ شود و بتوانیم شادی را به مردم عزیزمان هدیه دهیم. در جام جهانی قبلی تیم ملی در کمال آرامش توانست بهترین نتایج تاریخ را کسب کند. امیدواریم عزت و آرامشی که از بین رفته است دوباره به فدراسیون فوتبال بازگردد.»

پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی و قاضی‌زاده هاشمی در روزهای گذشته از حضور مهدی تاج در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال انتقاد کرده بودند. آنها معتقدند که تاج در دوره قبلی ریاستش در فدراسیون فوتبال مقصر اصلی انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی و خسارت مالی فوتبال ایران بابت قرارداد این مربی بلژیکی بوده است.

پژمانفر در برنامه فوتبال برتر از تاج نامی نبرد، ولی در خصوص پرونده ویلموتس گفت: «نسبت به پرونده این مربی شکایت‌هایی از سوی مردم صورت گرفت و کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در کنار سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات به این پرونده ورود کرد و آن را مورد بررسی قرار داد. برای ما محرز شد که در عقد قرارداد با این مربی سوء‌ مدیریت صورت گرفته است و به همین خاطر ضرر و زیان زیادی متوجه کشور شده است.»

او ادامه داد: «ما نباید اجازه دهیم کسانی که در گذشته مسبب این قرارداد شدند بار دیگر وارد صحنه شوند و کار را پیش ببرند. از کسانی که در خصوص بررسی صلاحیت افراد تلاش می‌کنند، خواهش می‌کنم در این‌باره دقت عمل لازم را داشته باشند.»

قاضی‌زاده هاشمی هم گفت: «خیلی صحبت‌ها درباره ویلموتس شنیدیم و این قرارداد به ترکمنچای قراردادهای ورزشی تاریخ ورزش ایران معروف شد و جای دفاعی نداشت. ما  این روزها را می‌دیدیم و ۱۷ ماه راجع به رای نهایی دادگاه داوری ورزش صبر کردیم. این روز دیده می‌شد اما برای مصلحت ملی سکوت کردیم و الان جای تعارف نداریم.»

انتخابات فدراسیون فوتبال ۸ شهریور برگزار می‌شود و کمیته بدوی انتخابات تنها صلاحیت مهدی تاج، میرشاد ماجدی، سرپرست فعلی ریاست فدراسیون فوتبال و عزیزالله محمدی را برای شرکت در انتخابات ریاست تایید کرده است و احتمالا رقابت اصلی بین تاج و ماجدی باشد. به نظر می‌رسد که استوری ملی‌پوشان در واکنش به حملات این دو نماینده مجلس علیه تاج و در حمایت از رئیس اسبق فدراسیون فوتبال باشد. سرنوشت نیمکت تیم ملی در جام جهانی هم به نوعی به رئیس بعدی فدراسیون فوتبال بسته است.

این دومین بار در هفته‌های گذشته است که استوری بازیکنان تیم ملی خبرساز می‌شود. هفدهم تیر سردار آزمون و تعدادی از ملی‌پوشان جوان تیم ملی در یک استوری خواهان حفظ دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی شدند، ولی چند ساعت بعد گروهی دیگر از ملی‌پوشان از جمله طارمی و جهانبخش در یک استوری متفاوت تاکید کردند که متن قبلی موضع تمام ملی‌پوشان نیست.

بیشتر از فوتبال