ادعای وزارت اطلاعات: ۱۰ «تروریست صهیونیستی-داعشی» دستگیر شدند

رسانه‌های ترکیه‌ای جزئیات بیشتری از برنامه جمهوری اسلامی ایران برای ترور اسرائیلی‌ها در استانبول منتشر کردند

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد ۱۰ نفر از «تروریست‌های تکفیری-صهیونیستی داعش» را که قصد داشتند در میان برگزارکنندگان مراسم محرم «عملیات تروریستی» انجام دهند، دستگیر کرده است.

دستگاه اطلاعاتی حکومت ایران با نسبت دادن فعالیت‌های دو گروه کومله و داعش به اسرائیل، در اطلاعیه‌ای مدعی شد: «رژیم جنایتکار صهیونیستی که پس از ناکامی بزرگ هفته‌ گذشته در انفجار یک مرکز حساس کشور به‌دست تروریست‌های تجزیه‌طلب موسوم به کومله، به دنبال تحت‌الشعاع قرار دادن آن شکست بود، این بار تلاش کرد تا از طریق تیم‌های تکفیری-داعشی برای عملیات تروریستی خود در مجالس عزاداری حضرت امام حسین اقدام کند.»

وزارت اطلاعات در این اطلاعیه که روز پنجشنبه ۱۳ مرداد منتشر شد، ادعا کرد که دستگیرشدگان از عراق و ترکیه وارد ایران شده‌ بودند و در دو منطقه غرب و جنوب کشور بازداشت شدند. بر اساس این اطلاعیه، تجهیزات انفجاری، وسایل ارتباطی و سلاح‌های همراه این افراد نیز کشف و ضبط شده است.

وزارت اطلاعات در بیانیه خود، از مجروح شدن دو عضو این وزارتخانه در پی درگیری و تیراندازی هم خبر داد و در پایان، افزود: «اشغالگران بیت‌المقدس شریف و مزدوران تکفیری-داعشی و تجزیه‌طلبان تروریست با پاسخ کوبنده‌ جان‌برکفان گمنام مواجه خواهند شد.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ۶ مرداد نیز ادعا کرده بود که عوامل سازمان اطلاعاتی اسرائیل (موساد) را که قصد داشتند در ایران عملیات تروریستی اجرا کنند، رصد و دستگیر کرده است.

این ادعاها درست زمانی مطرح شدند که رسانه‌های ترکیه‌ای از برنامه عملیاتی جمهوری اسلامی ایران برای ترور اسرائیلی‌ها در استانبول جزئیات بیشتری منتشر کردند. بر اساس این گزارش‌ها، تیم ترور حکومت ایران ماموریت داشت دیپلمات‌ها و گردشگران اسرائیلی را در ترکیه ترور کند اما ترکیه قبل از عملیات، آنان را دستگیر کرد.

پیش‌ از این نیز رسانه‌های ترکیه از دستگیری هشت نفر که قصد داشتند یائیر گلر، یکی از تاجران موفق اسرائیلی ساکن استانبول، را ترور کنند، خبر دادند. بر اساس این گزارش، یک گروه ۹ نفره در پاسخ به کشتن محسن‌ فخری‌زاده، نقشه ترور یائیر گلر را طراحی کرده بودند.

نفتالی بنت، نخست‌وزیر سابق اسرائیل، پیش‌تر نقش اسرائیل در حملات سایبری اخیر به زیرساخت‌های ایران را تایید کرده و گفته بود: «اگر شما قلدری هستید که آدم‌های خود را برای ما می‌فرستید، ما هم به شما ضربه می‌زنیم؛ اما این ضربه‌ها مخفیانه و سایبری خواهند بود.»

او تاکید کرد که اسرائیل برای ضربه زدن به ایران راه دور نمی‌رود و این کار را به افرادی «باهوش» می‌سپرد که پشت صفحه‌کلید کامپیوترها نشسته‌اند و دستاوردهای حملات آنان از اعزام لشکر فیزیکی کمتر نیست.