شارل دکتلار، قطعه کلیدی پازل پیولی

هافبک بلژیکی ۳۵ میلیون یورویی، مهم‌ترین خرید تابستانی میلان

قرارداد دکتلار پنج ساله است و گروهی از هواداران هیجان‌زده میلان حتی او را با کاکا، هافبک برزیلی، مقایسه می‌کنند‌ـ KENZO TRIBOUILLARD / AFP

میلان سرانجام توانست شارل دکتلار، هافبک آینده‌دار بلژیکی، را با قراردادی ۳۵ میلیون یورویی به تیم خود اضافه کند. میلان از شروع تابستان دنبال این ستاره فصل قبل بروخه بود و در رقابت با لستر و لیدز موفق شد دست بالا را داشته باشد.

قرارداد دکتلار پنج ساله است و گروهی از هواداران هیجان‌زده میلان حتی او را با کاکا، هافبک برزیلی، مقایسه می‌کنند. او بعد از جونیور مسیاس و آلساندرو فلورنزی که قرارداد قرضی‌ خود را قطعی کردند و دیووک اوریگی که به‌عنوان بازیکن آزاد از لیورپول آمد، چهارمین خرید تابستانی میلان است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه باشگاه میلان، درباره دکتلار آمده است: «او از سال ۲۰۱۹ به تیم اصلی بروخه پیوست. در ۱۲۰ بازی ۲۵ گل زد و سه بار قهرمان لیگ و دو بار قهرمان سوپرجام بلژیک شد. در نوامبر ۲۰۲۰ برای اولین بار پیراهن تیم ملی بلژیک را پوشید و در هشت بازی ملی یک گل زد.»

دکتلار که مثل بروخه پیراهن شماره ۹۰ را به تن خواهد کرد، در مصاحبه با تلویزیون این باشگاه گفت: «من معمولا فرد آرامی‌ام ولی بعد از شنیدن علاقه میلان هیجان‌زده شدم. نمی‌دانستم چه واکنشی نشان بدهم. شما نمی‌دانید چه تصوری داشته باشید تا زمانی که به این‌جا می‌رسید. وقتی هواداران را می‌بینید، صدایشان را می‌شنوید و گرما و شور باشگاه را حس می‌کنید، با آنچه درباره‌اش صحبت کرده بودید، متفاوت است.»

به گزارش سایت گل، دکتلار بعد از انتقال سال ۲۰۱۹ کسیه، گران‌ترین خرید میلان است. پیولی به چیدمان ۱-۳۲-۴ علاقه زیادی دارد و این بلژیکی قرار است در پست ۱۰ به عنوان هافبک تهاجمی بازی کند. البته او توان بازی در گوش چپ را هم دارد اما مشکلی پیولی فرصت کم برای هماهنگ کردن دکتلار با بازیکنان جدید است؛ زیرا مدافع عنوان قهرمانی سری آ ایتالیا باید کمتر از دو هفته دیگر، با بازی مقابل اودینزه در سن‌سیرو، فصل جدید را شروع می‌کند.

به گزارش گاتزتا، پیولی برای شروع فصل جدید سه چالش مهم دارد که دو تا از آن‌ها مربوط خریدهای جدید است. اول از همه دکتلار باید با سرعت بازی تیم هماهنگ شود تا بتواند کیفیتش را به نمایش بگذارد. نکته دوم بازگشت سیمون کیائر، مدافع میانی دانمارکی، به حداکثر آمادگی بعد از هشت ماه غیبت است. سوم اینکه او باید بتواند اوریگی را بعد از بهبودی کامل به ترکیب تیمش اضافه کند. بازی دوستانه شنبه مقابل ویچنزا فرصت خوبی برای رسیدن به این هماهنگی‌ها پیش از بازی هفته اول مقابل اودینزه است.

بیشتر از فوتبال