طالبان ساختمانی را که مهاجمان مسلح در آن سنگر گرفته بودند منفجر کردند

طالبان می‌گویند چهار عضو داعش را کشتند و یک نفر را اسیر کردند

طالبان گفتند که یک زن و یک مرد از افراد آنان در درگیری با مهاجمان در این ساختمان کشته شدند و چهار طالب دیگر زخمی شدند-ایندیپندینت فارسی

درگیری چند ساعته بین طالبان و مهاجمان مسلح در حوزه سوم امنیتی شهر کابل، با وقوع انفجاری در ساختمان محل درگیری پایان یافت. منابعی در کابل، به ایندیپندنت فارسی  گفتند که حوالی ساعت ۱۲ ظهر چهارشنبه، ۱۲ مرداد (۳ اوت ۲۰۲۲)، مهاجمان مسلح از ساختمانی در منطقه کارته سخی با طالبان درگیر شدند و  تیراندازی کردند.

این منابع با فرستادن تصویرهایی از یک ساختمان زردرنگ، به ایندیپندنت فارسی گفتند که مهاجمان چندین ساعت از این ساختمان به افراد طالبان در اطراف آن تیراندازی می‌کردند. اما پس از چند ساعت درگیری، طالبان با پرتاب یک بشکه حاوی مواد منفجره به داخل ساختمان، آن را منفجر کردند و به درگیری پایان دادند. در تصویری که کاربران شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند، دیده می‌شود که یکی از افراد طالبان بشکه زرد‌رنگی را از دریچه‌ای به طبقه نخست ساختمانی که ظاهرا مهاجمان در آن سنگر گرفته‌اند، پرتاب می‌کند و یکی دیگر از طالبان دعا می‌خواند. به گفته منابع خبری، لحظاتی پس از پرتاب آن بشکه، انفجاری مهیب رخ می‌دهد. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این درگیری با افراد طالبان را نپذیرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد در توییتی که پس از پایان یافتن این درگیری منتشر کرد، نوشت که در عملیات نیروهای «امارت اسلامی» علیه یک گروه مخفی داعش در منطقه کارته سخی شهر کابل، چهار عضو داعش کشته شده‌اند و یک عضو این گروه بازداشت شده است.

در همین حال، «وزارت داخله» (کشور) طالبان نیز با تایید کشته شدن چند تن و بازداشت یک تن دیگر، اعلام کرد که این افراد در جریان یک عملیات تجسسی کشته و دستگیر شده‌اند، و یک مرد و یک زن از «کارکنان امنیتی» طالبان نیز در این عملیات کشته، و چهار تن از آنان مجروح شده‌اند.

«وزارت داخله» طالبان گفت که شیعیان در ماه محرم برای زیارت سخی گرد می‌آیند و قراین نشان می‌دهد که به گفته آنان، «خوارج» قصد داشته‌اند در مراسم عاشورا، به شیعیان حمله کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این درحالی است که ماموران طالبان در بلخ به تمامی شیعیان آن ناحیه دستور داده‌اند که پرچم‌های مراسم عاشورا را از بام‌های خانه‌ها، خودرو‌ها، سردر فروشگاه‌ها و مکان‌های دیگر پایین آورند و جمع‌آوری کنند.

تاکنون چندین بار گروه‌هایی مانند داعش و سپاه صحابه که از متحدان طالبان است، به مراسم عاشورا در افغانستان حمله کرده‌اند.

طالبان هفته گذشته نیز در شهر پلخمری، مرکز استان بغلان، ساختمانی را که چند مهاجم مسلح از آن با طالبان درگیر شده بود، با یک حمله انتحاری منفجر کردند. به گفته شاهدان، طالبان یکی از اعضای این گروه را با یک جلیقه انتحاری به داخل آن ساختمان فرستادند و با انفجاری که به آن ترتیب رخ داد، به حمله مهاجمان مسلح پایان دادند.

سراج‌الدین حقانی، سرپرست «وزارت داخله» طالبان، راه‌اندازی حمله‌های انتحاری افراد این گروه را بزرگترین افتخار برای اعضای طالبان دانسته است.

بیشتر از جهان