ناامیدی رسانه‌های ایتالیا از تیم فراری

راننده‌های فراری در مسابقه بزرگ مجارستان قربانی استراتژی اشتباه شدند

رسانه‌های ورزشی ایتالیا هم از تصمیم‌های‌ تیم فراری انتقاد کردند - AFP

به نظر می‌رسید رانندگان فراری در پیست بوداپست یک مسابقه رویایی داشته باشند زیرا عملکرد شارل لکلر و کارلوس ساینز در زمان‌سنجی درخشان بود و آن‌ها مسابقه را به ترتیب از رده دوم و سوم شروع کردند. با این حال، اگرچه لکلر بعد از چند دور توانست جرج راسل، راننده مرسدس، را هم پشت سر بگذارد و پیشتاز شود و انتظار می‌رفت که بتواند مسابقه را روی سکوی اول تمام کند، تصمیم اشتباه تیم فراری در انتخاب تایرهای سخت به رقبا اجازه داد لکر را به‌راحتی پشت سر بگذارند.

لکلر برای جبران این اشتباه دوباره به گاراژ رفت تا از تایرهای نرم استفاده کند ولی دیگر کار از کار گذشته بود و او مسابقه را در رده ششم به پایان برد.

مسابقه بزرگ مجارستان در نهایت با برتری مکس فرستاپن به پایان رسید که از رده دهم شروع کرده بود. راننده ردبول با این برد توانست در جدول رده‌بندی رانندگان، فاصله‌‌اش با لکلر را بیشتر کند و به دومین قهرمانی متوالی نزدیک‌تر شود.

بعد از مسابقه، ویدیویی منتشر شد که در آن، همیلتون و فرستاپن حین بازبینی صحنه‌های این رقابت از تصمیم تیم فراری در انتخاب تایرهای سخت برای لکلر اظهار شگفتی می‌کنند و حتی پوزخند می‌زنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

رسانه‌های ورزشی ایتالیا هم از تصمیم‌های‌ تیم فراری انتقاد کردند و بر این باورند که رویای قهرمانی این تیم و همچنین لکلر تقریبا از دست رفته است. در رده‌بندی تیمی، ردبول در حال حاضر با ۴۳۱ امتیاز صدرنشین است، فراری با ۳۳۴ امتیاز دوم است و حالا مرسدس را که رانندگانش در بوداپست دوم و سوم شدند، با ۳۰۴ امتیاز، در یک قدمی خود می‌بیند.

روزنامه گاتزتا دلو اسپورت با اشاره به فاصله ۸۰ امتیازی فرستاپن و لکلر در جدول رده‌بندی رانندگان، نوشت: «مکس می‌تواند برای سه مسابقه بعدی در بلژیک، هلند و ایتالیا در خانه‌ بماند و در سنگاپور به مسابقات بازگردد و همچنان صدرنشین باشد. فرمول ۱ به تعطیلات می‌رود، درست مثل امیدهای قهرمانی تیم فراری.»

روزنامه کوریره دلو اسپورت هم معتقد است که فاصله زیاد فرستاپن و لکلر قابل جبران نیست: «او هرگز موفق نشد تاریخ فرمول ۱ را تغییر بدهد. رویای قهرمانی جهان برای او تقریبا پایان یافته است.» این روزنامه اضافه کرد که لکلر تنها در صورت بردن ۹ مسابقه باقی‌مانده تا پایان فصل، شانس قهرمانی خواهد داشت.

روزنامه‌های ایتالیایی معتقدند که فراری باید در استراتژی‌های خود بازنگری کند. کوریره دلا سرا نوشت: «واضح است که در بخش انتخاب استراتژی تیم، یک چیزی لنگ می‌زند. ماجرا فقط به پیدا کردن مقصر محدود نمی‌شود.»

فراری در واکنش به این ناکامی مدعی شد که اتومبیل‌ در روز مسابقه مشکلات فنی پیدا کرد، ولی توتو اسپرت این توضیح را نپذیرفت و نوشت: «استراتژی فراری برای توقف‌ها فاجعه بود. دیگر کافی است! داشتن یک اتومبیل خوب کافی نیست. ماشین خوب است، راننده خوب است، ولی تیم کجا است؟ این بدترین شکست فصل فراری بود.»

بیشتر از ورزش