جبهه آزادی افغانستان: کشته شدن الظواهری در کابل رابطه طالبان و القاعده را آشکار می‌کند

کشته شدن ایمن الظواهری در محدوده نظارتی دولت طالبان ضرورت مبارزه مسلحانه و قیام‌های مردمی و مدنی را آشکارتر می‌کند

کشته شدن الظواهری در کابل حامل پیام‌های جدی در مورد آینده افغانستان است-AFP/Ahmad Sahel Arman

جبهه آزادی افغانستان در واکنش به کشته شدن ایمن الظواهری، رهبر القاعده، در افغانستان، در بیانیه‌ای اعلام کرد این اقدام بار دیگر روابط سازمانی میان طالبان والقاعده را آشکار می‌کند.

جبهه آزادی افغانستان در این بیانیه، که روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد منتشر شد، کشته شدن ایمن الظواهری در کابل را حامل پیام‌های جدی در مورد آینده افغانستان می‌داند و گفت، «کشته شدن رهبر القاعده در کابل نشان‌دهنده پیوند دیرینه طالبان با القاعده است و به‌وضوح نشان می‌دهد که افغانستان به پایگاه امن تروریست‌های بین‌المللی تبدیل شده است».

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در این بیانیه آمده است در سال‌های گذشته تبلیغات گسترده‌ای برای تطهیر چهره طالبان و جدا‌سازی این گروه از سایر گروه‌ها در افغانستان و منطقه راه افتاده بود، اما با کشته شدن ایمن الظواهری در کابل، این اقدام با بن‌بست راهبردی رو‌برو شده است، و کشته شدن ایمن الظواهری در محدوده نظارتی دولت طالبان ضرورت مبارزه مسلحانه و قیام‌های مردمی و مدنی را آشکارتر می‌کند.

جبهه آزادی ضمن بیان اینکه کشته شدن ایمن الظواهری در کابل مسئله به رسمیت شناختن طالبان را با مشکل جدی مواجه می‌کند، از تمامی کشورها و سازمان‌های جهانی خواست از مبارزه جامعه مدنی و مبارزه مسلحانه در برابر طالبان حمایت کنند.

ایمن الظواهری، رهبر القاعده، بامداد یکشنبه ۹ مرداد، در حمله پهپادی آمریکا در کابل کشته شد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، کشته شدن ایمن الظواهری را تایید و اعلام کرد رهبر القاعده در حمله هوایی آمریکا کشته شد. بایدن گفت نیروهای آمریکایی محل اختفای ایمن الظواهری را در آغاز سال جاری میلادی شناسایی کرده بودند.

به گزارش رسانه‌ها، ایمن الظواهری هنگام حمله پهپادی در بالکن خانه‌ای در کابل بود. گفته می‌شود خانه‌ای که رهبر القاعده در آن کشته شد متعلق به دستیار سراج‌الدین حقانی و مقابل خانه سراج‌الدین حقانی است.

به گفته منابع آگاه در کابل، ایمن الظواهری همراه پسر و داماد سراج‌الدین حقانی در این خانه کشته شد. طالبان در واکنش به این حمله تاکنون هیچ اظهارنظری نکرده‌اند و به رسانه‌ها نیز اجازه نزدیک شدن به محل حادثه را نداده‌اند.

بیشتر از جهان