سخنگوی قوه قضاییه: بعد از روح‌الله زم کسی را بازداشت نکردیم

کریمی قدوسی پیش‌تر مدعی شده بود در ارتباط با پرونده زم بازداشت‌هایی انجام شده است

عکس از تسنیم

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با نمایندگان رسانه‌ها در پاسخ به پرسشی در مورد دستگیری افراد مرتبط به پرونده آمدنیوز و روح‌الله زم گفت:«تا امروز غیر از روح‌الله زم فرد دیگری از بخش‌های مختلف چه در دولت و چه در قوه قضاییه یا نیروهای مسلح بازداشت نشده و نباید بی‌جهت گمانه‌زنی کرد و به یکدیگر اتهام زد».

به گزارش تسنیم، او در ادامه مدعی شد اطلاعات ارزشمندی از زم به دست آمده اما هیچ دستگیری جدیدی انجام نشده است.

تاکید اسماعیلی بر بازداشت نشدن افراد دیگر در حالی است که روز گذشته علی ربیعی نیز گفته بود که کسی از دولت در ارتباط با پرونده زم بازداشت نشده است. ربیعی افزود: «دستگیری این فرد نباید زمینه اتهام زنی جدیدی را فراهم کند که البته در چند روز گذشته برای چند نفر این اقدام رخ داد. ما باید از قضاوت‌های تند پرهیز کنیم».

هفته گذشته اطلاعات سپاه اعلام کرد که روح‌الله زم، مدیر آمدنیوز را در آنچه که آن را عملیات فریب می‌خواند، ‌دستگیر کرده است.

از زمان انتشار این خبر گمانه‌زنی‌های متعددی در مورد تلاش جناح‌های مختلف سیاسی در داخل کشور و کانون‌های قدرت برای استفاده از زم به منظور حذف دیگری مطرح شد.

جواد کریمی قدوسی، نماینده مشهد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز یک‌شنبه در یک پیام توئیتری ادعا کرد که افرادی در نهاد ریاست جمهوری در ارتباط با پرونده روح‌الله زم دستگیر شده‌اند.

او در توییت‌های دیگری نیز به نام برخی از اعضای دولت، از جمله محمود واعظی، وزیر پیشین ارتباطات و رئیس دفتر کنونی حسن روحانی و حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در ارتباط با پرونده زم اشاره کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

حسام‌الدین آشنا در واکنش به پیام نماینده مشهد در مجلس او را "مأمور اتاق عملیات روانی ضد دولت" خوانده و در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته که نقش کریمی قدوسی در ماجرای آمدنیوز باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین ربیعی خطاب به کریمی قدوسی گفت:«نمی‌توان با شیوه‌های آمدنیوز با آمدنیوز مقابله کرد».

این در حالی است که در بخشی از اعترافات زم که از صدا و سیما پخش شد، نام محمد حسین رستمی مطرح شد. او که هم اکنون در زندان به سر می‌برد، ‌با انتشار پیامی صوتی دلیل دستگیری خود را حمل سلاح گرم اعلام کرد و اتهام همکاری با زم را رد کرد.

رستمی در بخش دیگری از سخنان‌اش به نقش حسین طائب،‌ رئیس اطلاعات سپاه برای پرونده‌سازی برای او اشاره کرد و مدعی شد او عامل اسرائیل است.

انتشار همین فایل صوتی موجب شد که گمانه‌زنی‌های بیشتری در مورد تلاش کانون‌های قدرت برای حذف طرف مقابل از طریق ارتباط دادن آنها با آمدنیوز مطرح شود.

آمدنیوز ادعا می‌کرد که اخبار خود را از طریق ارتباط با مقامات فعال در سیستم جمهوری اسلامی به دست می‌آورد و منابع متعددی را در بخش‌های مختلف حاکمیت به عنوان منبع خبری خود اعلام می‌کرد. 

بیشتر از