نود و سومین سالروز تولد ژاکلین کندی

سال‌های آغازین ازدواج شهبانو فرح پهلوی با محمدرضا شاه هم‌زمان با ریاست‌جمهوری جان.اف کندی در آمریکا بود

شهبانو فرح پهلوی طی سفرش به واشنگتن، در آوریل ۱۹۶۲، با ژاکلین کندی دیدار کرد که موجب برقراری رابطه‌ای صمیمانه میان آن دو شد - JFK Public Library and Museum

روز پنجشنبه، ۲۸ ژوئیه ۲۰۲۲، نود و سومین سالروز تولد ژاکلین کندی – همسر جان‌اف‌ کندی، سی‌وپنجمین رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا – بود. از جمله نمودهای زندگی اجتماعی ژاکلین کندی سلیقه فاخر او در نحوه پوشش و انتخاب لباس بود که، خاصه در دهه ۱۹۶۰، تاثیر زیادی بر صنعت مد ایالات متحده آمریکا گذاشت. 

جان‌.اف کندی و همسرش، در دوران حضورشان در کاخ سفید، روابط حسنه‌ای با دربار ایران داشتند که به انجام برخی اصلاحات مترقی در جامعه ایران، از جمله اصلاحات ارضی، منجر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سال‌های آغازین ازدواج شهبانو فرح پهلوی با محمدرضا شاه هم‌زمان با ریاست‌جمهوری جان.اف کندی در آمریکا بود. ملکه ایران طی سفرش به واشنگتن، در آوریل ۱۹۶۲، با ژاکلین کندی دیدار کرد که موجب برقراری رابطه‌ای صمیمانه میان آن دو شد. 

هفته‌نامه «وپروست» لهستان نیز به همین مناسبت در بخش تاریخ خود به شهبانو فرح پهلوی پرداخت و او را با ژاکلین کندی مقایسه کرد.

این هفته‌نامه در مقاله‌ای به قلم آندری داروس یادآوری کرد که شهبانو فرح پهلوی زمانی بین غربی‌ها به «ژاکلین کندی شرق» معروف بود. او از نقش شهبانو در اعطای حقوق بیشتر به زنان و «اروپایی‌‌تر کردن ایران» نوشت. 

بیشتر از زندگی