شمار قربانیان سیلاب در ایران به ۶۱ تن رسید

تنها در منطقه «امام‌زاده داوود»، تاکنون پیکر ۲۲ نفر را از زیر آوارها و گل‌ولای بیرون آورده‌‌اند

سیلاب در بخش‌های وسیعی از ایران کماکان ادامه دارد و شمار قربانیان همچنان در حال افزایش است.

روز شنبه با یافتن چند جسد دیگر، شمار رسمی جانباختگان سیلاب در استان‌های مختلف به ۶۱ تن رسید. برابر آخرین آمارهای دولتی، ۳۲ تن نیز همچنان پس از گذشت چند روز مفقودند و تلاش‌ها برای یافتن آنها ادامه دارد.

مهدی ولی‌پور، رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر، روز شنبه هشتم مردادماه ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ دولتی ایسنا، ضمن بیان این آمارها هشدار داد با توجه به احتمال بارش‌های مجدد در بخش‌های وسیعی از کشور، افراد باید از حضور در ارتفاع‌ها و همچنین حاشیه رودخانه‌و مسیل‌ها پرهیز کنند.

خبرگزاری دولتی ایرنا هم عصر روز شنبه به‌نقل از جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران، نوشت تنها در منطقه «امام‌زاده داوود»، در بخش کن، تاکنون پیکر ۲۲ نفر را از زیر آوارها و گل‌ولای بیرون آورده‌‌اند.

همزمان سازمان هواشناسی ایران، سطح «هشدار قرمز» را در شمار بیشتری از مناطق و استان‌های ایران گسترش داد. برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی ایران فعالیت سامانه موسمی تا روز دوشنبه دست‌کم در ۱۰ استان ایران ادامه دارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته منابع محلی در شهرستان طالقان، سیلاب در این منطقه، دست‌کم ۵۰ خودرو را با خود برده‌ است.

در استان کرمان، بر اساس گزارش‌های منتشر شده روز شنبه سد دهج شکست و سیلاب به سمت شهر انار حرکت کرد.

دستور تخلیه شهر دهج از سوی مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان صادر شده و به گفته مسئولان محلی جریان سیلاب در ۲۰ کیلومتری شهر انار است.

از سوی دیگر، واکنش‌ها داخلی و بین‌المللی به شمار بالای کشته‌‌شدگان و خسارت‌های سنگین سیلاب در ایران نیز همچنان ادامه دارد. 

عصر روز شنبه، شاهزاده رضا پهلوی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ضمن ابراز همدردی خود با خانواده‌های جانباختگان سیلاب‌های روزهای اخیر در ایران، «رژیم فاسد و بی‌کفایت» جمهوری اسلامی را «مسئول اصلی» مرگ شهروندان در ایران معرفی کرد.

رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر به خانواده جان‌باختگان سیل در ایران تسلیت گفت.