انگلستان-آلمان: دیدار نهایی جام ملت‌های زنان اروپا

تیم ملی آلمان ۸ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شده است

 آلمان سابقه برد ۲-۶ مقابل انگلستان را در سال ۲۰۰۹ دارد-AFP

دو تیم انگلستان و آلمان روز یکشنبه ۳۱ جولای در فینال یورو ۲۰۲۲ زنان یوفا در ورزشگاه ومبلی در لندن، به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

درحالی‌که انتظار می‌رود جمعیت تماشاگران بازی نهایی مسابقات یورو زنان در ومبلی لندن رکوردشکن شود، این مسابقات همانی خواهد بود که شایسته آن است: دیدار میزبان و موفق‌ترین تیم تاریخ مسابقات.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیم ملی آلمان ۸ بار موفق به کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌ها شده و در این راه سابقه برد ۲-۶ مقابل انگلستان را در سال ۲۰۰۹ نیز دارد، اما اگر چه رکورد کلی آن‌ها در برابر انگلیس، با ۲۱ برد، ۴ تساوی و ۲ شکست، چشمگیر است، اکنون به نظر می‌رسد که دیگر آن اختلاف فاحش در کلاس بازی بین دو تیم وجود ندارد. گفتنی است که تیم انگلستان با هدایت سارینا ویگمن در ماه فوریه موفق شده تا در یک بازی دوستانه آلمان را ۳-۱ شکست دهد.

شاگردان مارتینا ووس-تکلنبورگ این تورنمنت را چندان قدرتمند آغاز نکردند، اما سبک بازی و خونسردی‌شان در مقابل دروازه آن‌ها را به اوج بازی‌های اروپایی بازگردانده است. در مقابل انگلیس نیز نتایج بسیار خیره‌کننده‌ای کسب کرده و نشان داده که می‌تواند برای پیروزی بجنگد، حذف اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی گواهی بر این مدعاست.

در این فینال حساس و دیدنی انگلستان ممکن است به دلیل امتیاز میزبانی و بازی در خانه از روحیه و جنگندگی مضاعفی برخوردار باشد، اما آلمان نیز می‌تواند از پرتعداد بودن تماشاگران تلویزیونی خود در خانه جسارت بگیرد؛ بیش از ۱۲ میلیون نفر پیروزی این تیم برابر فرانسه در مرحله نیمه‌نهایی را تماشا کردند.

بریتانیا شامل انگلستان، ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی است که هر کدام نماینده جداگانه ای در فوتبال اروپا دارند.  

بیشتر از فوتبال