کیم جونگ اون، کره جنوبی و آمریکا را به استفاده از سلاح هسته‌ای تهدید کرد

مقام‌های سئول و واشینگتن اخیرا هشدار داده‌اند که پیونگ یانگ آماده انجام اولین آزمایش هسته‌‌ای خود است

کیم جونگ اون: دولت «یون سوک یول» و ارتش او نابود خواهند شد- STR / KCNA VIA KNS / AFP

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی هشدار داد کشورش آماده است تا در صورت بروز درگیری نظامی با آمریکا و کره جنوبی، از سلاح هسته‌ای علیه آن‌ها استفاده کند. رسانه‌های دولتی کره شمالی سخنان تند رهبر این کشور را روز چهارشنبه هنگام صحبت با کهنه سربازان جنگ در شصت و نهمین سالگرد پایان جنگ ۱۹۵۰-۱۹۵۳ کره شمالی گزارش دادند. او هر دو کشور را تهدید کرد. این گفته‌ها در حالی بیان می‌شود که کیم به دنبال تقویت یکپارچگی در کشوری است که با خسارت‌های اقتصادی مخرب ناشی از بیماری کرونا روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون گفت: «نیروهای مسلح ما برای پاسخ به هر بحرانی کاملا آماده‌اند و بازدارنده جنگ هسته‌ای کشورمان نیز آماده است تا قدرت مطلق خود را دقیق و سریع مطابق با ماموریت خود بسیج کند.»

او آمریکا را به دلیل «اهریمن ساختن» از کره شمالی مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی «استانداردهای دوگانه» و جنبه‌های «گانگستری» آمریکا را نشان می‌دهد، زیرا زمانی که کیم دستور «فعالیت‌های نظامی معمولی» را با آزمایش موشکی خود می‌دهد، کره شمالی را به تحریک متهم می‌کند.

مقام‌های سئول و واشینگتن اخیرا هشدار داده‌اند که پیونگ یانگ آماده انجام اولین آزمایش هسته‌‌ای خود از سال ۲۰۱۷ است. کیم همچنین یون سوک یول، رئیس‌جمهوری جدید کره جنوبی را با عنوان یک «دیوانه جنگ‌طلب» که دولت محافظه‌کارش را «گانگسترها» رهبری می‌کنند، مورد انتقاد قرار داد.

از زمان روی کار آمدن ریاست جمهوری جدید کره جنوبی در ماه مه، دولت یون گام‌هایی برای تقویت اتحاد نظامی سئول با ایالات متحده برداشته و ظرفیتش را برای خنثی کردن تهدیدهای هسته‌ای کره شمالی افزایش داده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کیم جونگ اون گفت که صحبت در مورد اقدام نظامی علیه کره‌ شمالی «احمقانه است و اقدام انتحاری بسیار خطرناکی» است، زیرا او درباره داشتن سلاح‌هایی که آن‌ها بیش از همه از آن می‌ترسند به خود می‌بالد.

او گفت: «چنین تلاش خطرناکی فورا توسط نیروی قدرتمند ما مجازات خواهد شد و دولت یون سوک یول و ارتش او نابود خواهند شد.»

رهبر کره شمالی همچنین در ماه آوریل هشدار داد که در صورت تهدید می‌تواند از سلاح‌های هسته‌ای برای حمله پیشگیرانه استفاده کند و اعلام کرد که کشورش «هرگز به یک عملیات بازدارنده جنگ محدود نخواهد شد.»

کره شمالی از گفت‌وگو با آمریکا و کره جنوبی تا زمانی که این کشورها سیاست‌های خصمانه‌شان مانند تحریم‌ها و رزمایش‌های نظامی در قبال کره شمالی را کنار نگذارند، خودداری کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی هفته گذشته اعلام کرد کره جنوبی و ایالات متحده در مانورهای نظامی تابستانی که شامل آموزش میدانی برای اولین بار از سال ۲۰۱۸ است، شرکت خواهند کرد.

ارتش این کشورهای متحد، در سال‌های اخیر رزمایش‌هایشان را به دلیل همه‌گیری کرونا کاهش داده‌اند یا لغو کرده‌اند و امیدوار بودند که این اتفاق به دیپلماسی بهتر با کره شمالی منجر شود.

بیشتر از جهان