حبیب‌الله صادقی، نقاش برجسته، درگذشت 

صادقی ۶۵ ساله از مهم‌ترین نقاشان سبک نگارگری جدید بود 

نقاشی‌های صادقی در مورد جنگ ایران و عراق از مهم‌ترین آثار این عرصه به شمار می‌آید_ خبرگزاری مهر

حبیب‌الله صادقی، نقاش پیشکسوت ایرانی، روز چهارشنبه، پنجم مرداد ۱۴۰۱ (۲۷ ژوییه) به علت سکته قلبی در سن ۶۵ سالگی درگذشت. 

هادی حیدری، نقاش و کاریکاتوریست ایرانی، در صفحه اینستاگرام خود این خبر را اعلام کرد و نوشت: «بسیار به او مدیونم. او اولین استادم بود، زمانی که پانزده ساله بودم؛ سال هفتاد و یک. شریف و شوریده‌سر بود و مرام و آزادگی ویژه‌ای داشت.»

صادقی از نقاشان مهم سبک نگارگری جدید در ایران معاصر بود و در دهه ۱۳۸۰ چند سال ریاست موزه هنرهای معاصر تهران را بر عهده داشت. 

این نقاش در سال ۱۳۳۶ در خانواده‌ای سنتی در تهران به دنیا آمد. پدرش در روزنامه «اطلاعات» کار می‌کرد و خود او و برادرش نیز بعدها به تیم این روزنامه پیوستند.

او دیپلمش را در سال ۱۳۵۵ از هنرستان هنرهای زیبای پسران در تهران گرفت و در سال‌های اول پس از انقلاب ۵۷، در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران درس می‌خواند و از همان‌جا لیسانس گرفت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کارشناسی ارشد و دکترای پژوهش هنر را بعدها از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از دانش بسیاری از مهم‌ترین چهره‌های عرصه معاصر نقاشی ایران، از جمله محمود فرشچیان، هانیبال الخاص، مارکو گریگوریان و پرویز تناولی، نیز بهره برده بود. 

این هنرمند برجسته از دهه ۱۳۶۰ تا اواخر عمر در دانشگاه‌های مختلف از جمله دانشگاه‌ تهران و دانشگاه تربیت مدرس که خود در آن‌ها درس خوانده بود و نیز دانشگاه هنر تهران، تدریس کرده بود. 

خبرگزاری تسنیم هم صادقی را «هنرمند پیشکسوت نقاشی که در حوزه آثار انقلابی و دینی فعالیت داشت» معرفی کرده است که احتمالا به دلیل سابقه فعالیت او در واحد تجسمی «حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی» و حضورش در رویدادهایی همچون «جشنواره هنر مقاومت» بوده است.

نقاشی‌های صادقی در مورد جنگ ایران و عراق از مهم‌ترین آثار این عرصه به شمار می‌روند.

صادقی در دوران فعالیتش بیش از ۱۰۰ نمایشگاه از کارهایش برگزار کرد. از جمله آخرین کارهای برجسته‌ او، تابلو نقاشی «کوثر» بود که سه سال پیش هم‌زمان با روز تولد فاطمه زهرا، دختر پیامبر اسلام، در گالری نگاه‌خانه تئاتر شهر از آن رونمایی شد. 

بیشتر از فرهنگ و هنر