به لباس های قدیمی تان جلای آخرین مد فصل را بدهید

برای کسی که به مد فصل آگاه نیست، شال گردن تنها یک تکه برای پیچیدن به دور گردن است

Getty Images/Rex Features

تغییر فصل و تطبیق با آب و هوای آن، مستلزم تغییر راه و روش لباس پوشیدن و جابجا کردن و سازماندهی دوباره کمد لباس است. وداع با لباس های مورد علاقه میان-فصلی مثل کت های سبک و دامن های نیمه بلند (تا زانو) را می توان تا لحظه فرا رسیدن زمستان و حس سرما در پنجه پاها عقب انداخت.

ماه اکتبر امسال، تابحال مملو از بارندگی و تغییر شدید دمای هوا از این روز به آن روز بوده که حرکت از پائیز به زمستان را قدری سخت تر کرده است. آیا لباس هایی که برای این میان-فصل کنار می گذاریم، باید تحمل باران شدید را داشته باشد یا تابش اشعه آفتاب را؟ چطور می توانیم سر کار جدی گرفته شویم و درعین حال بارانی زرد معروف مارک «پُتی باتوُ»ی کودکان را هم بپوشیم؟ از آن گذشته، چطور می توانیم اشتهایمان را برای خریدن لباس های جدید مهار کنیم اگر دنیا در چنگال بحران تغییرات اقلیمی است؟

یک راه حل وجود دارد: در عوض آن که راهتان را به سوی نزدیکترین محل خرید کج کنید، چرا به دوردست ترین و تاریک ترین گوشه های کمدتان نروید تا ببینید چطور می توانید لباس های قدیمی محبوبتان را به گونه ای دیگر مورد استفاده قرار دهید؟ با وجود طراحان و ستارگان مد خیابانی که نشانمان می دهند چطور قطعات معمول فصل، مثل شال گردن یا چکمه زیر زانو را با سبکی جدید استفاده کنیم، برای الهام گرفتن زحمت زیادی نباید بکشید.   

توصیه های ما را بخوانید تا دوباره عاشق لباس هایی بشوید که هم اکنون در کمدتان دارید.

شال گردن

برای کسی که به مد فصل آگاه نیست، شال گردن ناقابل تنها یک قطعه عملی برای پیچیدن به دور گردن است که شما را از سرماخوردگی حفظ کند. اما با یک نگاه به مد پائیز و زمستان امسال متوجه می شوید شال گردن در جایگاه یکی از مهمترین اقلام  مد این فصل قرار گرفته است.

در شوی مارگرت هاول، مدل ها شال هایی به رنگ زرد پررنگ انداخته بودند که رنگ های خنثی لباس های سنتی هاول را جبران می کرد. در شوی ورساچی، شال ها پر پشم با طرح پوست پلنک یا چهارخانه عرضه شد.

طراحان مد خیابانی هم همین توجه را به شال گردن نشان داده اند. در سراسر اینستاگرام، چهره های تاثیرگذار بیشترین استفاده را از این نوار پارچه می کنند؛ برخی شال هایشان بزرگ و پشمی و برای بعضی دیگر شال گردن، باریکه هایی رنگین برای جان دادن به لباس های ساده و بدون نقش است. مدل های مد، حتی در زندگی خصوصی و گردش هایشان در شهر، خودشان را در شال گردن های نرم کشمیر می پیچند.

توصیه ما این است که بهترین شالتان را که بهتر است نقش هم داشته باشد، پیدا کنید و اگر هوا بگذارد، بجای کت، خودتان را در آن بپیچید. تاثیر آن مثل ترکیب لباس های شوهای مد امسال خواهد بود و شالتان را روی لباس هایتان بهتر نشان می دهد.

بلوز یقه اسکی

در سال های اخیر بلوزهای یقه اسکی بعد از مدت ها که آن ها را بر تن معلم های جغرافیا می دیدیم، دوباره مد شده اند. اما واقعا، همه ما یکی از آن را داریم چون گرم هستند، و حالا وقت آن است که بلوز یقه اسکی اتان را بیرون بیاورید.

آن ها گرم و راحتند و لباس کار را شیک می کنند. اگر از بلوزتان خسته شده اید، نگران نباشید. «جی دبلو اندرسون»، طراح بریتانیایی، در کلکسیون پائیزه زمستانه اش بلوز یقه اسکی خاکستری و سفید را با دامن های مزین به پر و صندلهای چرمی ترکیب کرده است. شما هم می توانید همان کار را بکنید و بجای پر، دامن پیلی دار و در عوض صندل کفش ورزش بپوشید تا به لباس کار نزدیک تر شود. دامن پردار قدری غیرمعمول است.

در این میان، طرفداران مد خیابانی، بلوزهای یقه اسکی اشان را با لباسهای کلاسیک ترکیب کرده اند؛ مثل پوشیدن سایز چسبان آن با کت وشلوار گشاد و کفش پاشنه بلند.

اگر هوا واقعا سرد باشد، می توانید بلوز یقه اسکی اتان را زیر یک پلوور بپوشید که یقه اش گرد باشد و برای آخرین مد، شعاری هم رویش نوشته شده باشد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

چکمه زیر زانو

زمستان گذشته، چکمه های زمخت کوه نوردی مد بود. اما ما توصیه می کنیم آن ها را هرچه زودتر کنار بگذارید (هرچند ما خودمان آن ها را تا پاره نشده اند همچنان خواهیم پوشید). چکمه های این فصل بلند تر و بالایش گشادتر است. 

در دنیای مد، چکمه زیر زانو سال های سال مطرح بوده است، و در مد زمستان امسال هم همچنان جای خود را حفظ کرده است. در شوی الکساندر مک کوئین، مدل ها، چکمهای زیر زانوی سیاه با بندهای قرمز پوشیده بودند. در شوی سِلین، از گذشته و دهه هفتاد الهام گرفته شده و چکمه ها در رنگ های خردلی و پاشنه های کلفت ارائه شدند.

این چکمه ها سنتا روی شلوارهای جین پوشیده می شوند – شاهزاده خانم دایانا را مجسم کنید که اغلب این ترکیب را می پوشید – اما باید قدری خودتان را مرتب و منظم تر نشان بدهید به این معنی که چکمه های زیر زانویتان را زیر دامن ها یا پیراهن های بلند تا ساق پا (تا زانو) بپوشید که نظیرش را در اغلب شوهای مد امسال دیدیم.

شلوارهای جین راسته و کمر بلند

شلوارهای جین کمربلند ، بی توجه به فصل سال، همیشه جای خودشان را در کمد لباس دارند، اما مد جین امسال پاچه گشاد، بالای مچ، و نوع پشمی زمستانه آن است که سرزنشتان نمی کنیم اگر با دیدن آن ها حس کنید از جین های قبلی اتان خسته شده اید.

اگر می خواهید برای زمستان به جین های کمر بلندتان جلای تازه ای بدهید ( و چرا نه، با توجه به راحتی و زیبایی و مهمتر از همه گرمای آن)، سعی کنید «کامیل شارییِر» چهره پرنفوذ مد را دنبال کنید که شلوارش را با یک کت جین همراه کرده؛ یا نگاهی به کت و شلوار های جین کلکسیون بهاره/تابستانه ۲۰۲۰ سِلین بیندازید.

ممکن است ستاره های «نوُتیز» مثل جاستین تیمبرلِیک و بریتانی اسپییِرز از آن انتقاد کرده باشند، اما کت و شلوار جین که به آن تاکسیدوی کانادایی هم می گویند، پوشاکی راحت و آسان است.

کت شش دگمه یا دوبل

هیچ چیز یک مجموعه را به اندازه کت دوبل یا شش دگمه شیک نمی کند. ممکن است یکی از آن را به عنوان بخشی از یک کت و دامن یا کت و شلوار داشته باشید، اما با خیال راحت به عنوان یکی از لباس های فصل جدید به تنهایی بیرونش بیاورید. به «رجینا پایو» نگاه کنید که کت دوبل نارنجی اش را روی شلوار و چکمه سواری پوشیده، یا، اگر باید حتما کت وشلوار سرهم بپوشید، یک کمر محکم روی کتتان ببندید.

این که زیرش چه بپوشید، یک پیراهن شمیز ساده یا بلوز یقه اسکی را توصیه می کنیم. بسته به شکل و بلندی گردنتان، می توانید اصولا چیزی زیرش نپوشید.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از مُد و زیبایی