سبک شخصی لباس پوشیدن شما چیست؟

سبک شخصی خود را در پنج مرحله پیدا کنید

کمد لباس آشفته که از هر رنگ و سبک و مدلی در آن لباس پیدا شود، نه تنها هیچ کمکی به شما در انتخاب لباس مناسب نمی‌کند بلکه پاسخ دادن به پرسش «امروز چی بپوشم» را هم آسان‌تر نخواهد کرد.

پیشنهاد نویسندگان دوره های آموزشی «مسترکلس» این است که پیش از آنکه یک تکه لباس جدید دیگر به انبوه لباس هایی که هرگز نپوشیده‌اید اضافه کنید، اول سبک شخصی لباس پوشیدنتان را مشخص کنید. 

نکته کلیدی در آراسته به نظر رسیدن، پیروی از آخرین مدهای محبوب روز نیست، وفادار ماندن به سبک شخصی شما است. اما اگر سبک شخصی خود را ندانید، چی؟

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سبک شخصی چیست؟

سبک شخصی به شیوه خاص یک فرد برای ابراز سلیقه خود اشاره دارد؛ چه از طریق لباس پوشیدن، چه سبک نوشتن، یا سبک چیدن اتاق. در دنیای مد، سبک معمولا مخفف سبک شخصی یا روشی است که یک فرد از طریق انتخاب‌های زیبایی‌شناختی، مانند لباس، آرایش و زیورآلات، مدل مو، و روش  هماهنگ کردن لباس‌هایش، خود را ابراز می‌کند.

سبک، مقوله‌ای بی‌زمان است. فردی که شیک محسوب می‌شود، شاید از مدهای محبوب روز پیروی کند یا نکند، اما همیشه به زیبایی‌شناسی خود وفادار می‌ماند. سبک شخصی درواقع یعنی نشانه‌هایی از خود به جا گذاشتن و شخصی‌سازی؛ به جای صرفا تابعیت از مد روز.

چگونه در پنج مرحله سبک شخصی خود را پیدا کنید

یافتن سبک شخصی کاری نیست که بتوان یک‌شبه انجام داد. اما راهکارهایی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لباسی که برای شما مناسب است، استفاده کنید.

یک - به کمد خود نگاه کنید. به لباس‌هایی که دارید و شما را خوشحال می‌کنند، فکر کنید. کدام اقلام مورد علاقه‌تان در کمد لباستان هستند؟ این لباس‌ها را بیرون بکشید و به این فکر کنید که چرا احساس خوبی به شما می‌دهند. به وجوه مشترک آن‌ها توجه کنید.

دو- الگوی الهام‌بخش مد مورد علاقه خود را پیدا کنید. وقتی می‌خواهید از مد الهام بگیرید، از خانواده و دوستانی شروع کنید که سبک آن‌ها را می‌پسندید و تحسین می‌کنید. وقت بگذارید و در رسانه‌های اجتماعی نحوه لباس پوشیدن دوستان خود و افراد مشهور را مشاهده کنید: از لباس‌های غیررسمی، مانند تاپ‌های کوتاه و لگ‌ها و شلوارهای جین، گرفته تا کت و شلوارهای آماده پوشیدن و یقه‌اسکی‌ها. وبلاگ‌ها هم از نکات الهام‌بخش درباره مد سرشارند، بنابراین چند بلاگر مد را پیدا کنید که سبک‌ آن‌ها را می‌پسندید و آرشیو آن‌ها را برای یافتن لباس‌های مورد علاقه‌تان جست‌وجو کنید. اگر فرد مشهوری در نظر دارید که سبک لباس پوششیدنش را می‌پسندید، سعی کنید دریابید که  مشاور انتخاب لباس او کیست و به دنبال الهام گرفتن از آن‌ها باشید. مجله‌های مد هم منبع عالی دیگری برای الهام‌گیری است. در مورد انواع مختلف سبک‌ها بیاموزید و آن‌هایی را که بیشتر با سلیقه شما هماهنگ است، شناسایی کنید.

سه - یک تابلوی الهام مد درست کنید. تابلو الهام یک راه عالی برای توسعه سبک شخصی شما است. پس از جمع‌آوری عکس‌هایی از لباس‌هایی که از آن‌ها الهام می‌گیرید، آن تصویرها را روی یک تابلو بچسبانید. ممکن است متوجه شوید که بسیاری از مدل‌های انتخابی شما شلوار جین می‌پوشند، یا بسیاری از آن‌ها لباس‌های ماکسی و بلند می‌پوشند. سعی کنید دو یا سه تصویر را انتخاب کنید که نماینده زیبایی‌شناسی یک گروه از لباس‌های مورد پسند شما باشد و آن‌ها را در تلفن خود نگه دارید تا بتوانید هنگام خرید به آن‌ها نگاه کنید.

چهار- یک کمد فشرده درست کنید. کمد فشرده یا کپسولی، مجموعه‌ای از چندین دست لباس ساده و اصل‌کاری است که می‌توانید آن‌ها را با هم ترکیب کنید تا ظاهری شیک و هماهنگ ایجاد کنید. اغلب این لباس‌ها رنگ‌های خنثی دارند که با همه چیز جفت‌و‌جور و هماهنگ می‌شوند: یک لباس مشکی کوتاه، یک ژاکت جین، تی‌شرت‌های ساده، یک لباس چرمی. ممکن است از قبل برخی از این موارد را در کمد خود داشته باشید.

پنج- با انتخاب سبک‌های مختلف، دست به آزمایش بزنید. هنگامی که کمد فشرده خود را ساختید، زمان آن است که قطعات منحصر‌به‌فردی را به کمد لباس خود اضافه کنید که شخصیت سبک شما را نشان دهد. این کار ممکن است شامل آزمودن قطعات مختلفی باشد، بنابراین به یاد داشته باشید که هیچ اشکالی ندارد که نظر خود را تغییر دهید. سبک شخصی، یعنی بازی با مد تا زمانی که دریابید کدام لباس، بهترین احساس را در شما ایجاد می‌کند. با زیورآلات و لوازم تزیینی جسورانه و رنگ‌های تند و تیز شروع کنید و سپس روی ترکیب آن با لباس کار کنید.

بیشتر از مُد و زیبایی