کارزار اینترنتی هواداران ناسیونال برای بازگرداندن سوارز

این مهاجم اروگوئه‌ای فقط یک فصل برای تیم زادگاهش بازی کرد

لوییس سوارز بعد از پایان قرارداد دو ساله‌اش با اتلتیکو مادرید، هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده است‌ـ JAVIER SORIANO / AFP

لوییس سوارز بعد از پایان قرارداد دو ساله‌اش با اتلتیکو مادرید، هنوز تیم جدیدش را انتخاب نکرده است. این مهاجم اروگوئه‌ای که یکی از زهردارترین گلزنان فوتبال اروپا بود و سال‌ها در لیورپول و بارسا خوش درخشید، حالا در ۳۵ سالگی به پایان دوران فوتبالش نزدیک می‌شود.

گفته می‌شد دی‌سی یونایتد مشتری سوارز است ولی وین رونی، سرمربی این تیم آمریکایی، گفت بازیکنی را می‌خواهد که برای بازی در این تیم «ولع» داشته باشد. از سوی دیگر، ناچو سالدومبیده، یک خبرنگار اروگوئه‌ای هم مدعی شد که وستهام خواهان لوییس سوارز است و دیوید مویس، سرمربی وستهام، که دنبال یک ذخیره مطمئن برای مایکل آنتونیو است، به سوارز فکر می‌کند. با این حال، جالب‌ترین مقصد برای سوارز ناسیونال، تیم دوران نوجوانی او، است.

هواداران این تیم اروگوئه‌ای کارزاری اینترنتی به راه انداختند تا سوارز را برای پوشیدن دوباره پیراهن ناسیونال متقاعد کنند. سوارز فقط یک فصل (۲۰۰۶-۲۰۰۵) برای ناسیونال بازی کرد و بعد از آن به خرونینخن در لیگ هلند پیوست. او خود را طرفدار ابدی ناسیونال می‌داند ولی پیش از این گفته بود که دیگر هرگز در لیگ اروگوئه بازی نخواهد کرد؛ چرا که می‌خواهد از او به‌عنوان یک بازیکن تیم ملی یاد کنند. با این حال، او در مصاحبه دو هفته قبل، برای بازگشت به ناسیونال چراغ سبز نشان داد و در صحبت با هیئت مدیره باشگاه ناسیونال، با بازگشت به این تیم مخالفت نکرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

سوارز به‌تازگی با انتقال به ریورپلاته به دلیل حذف این تیم مشهور آرژانتینی از کوپا لیبرتادورس، مخالفت کرد. او همچنین مدعی شد که از شش تیم لیگ آمریکا «ام‌ال‌اس» (MLS) پیشنهاد داشته است.

تلاش برای بازگرداندن سوارز به ناسیونال بعد از مصاحبه او با شبکه ئی‌اس‌پی‌ان (ESPN) آرژانتین شروع شد که گفت از بی‌توجهی مدیران این باشگاه «آزرده» شده است. مدیران ناسیونال پاسخ دادند که با سوارز تماس نگرفتند چرا که احساس می‌کردند حضور دوباره این بازیکن در لیگ اروگوئه غیرممکن باشد. هواداران هم به‌سرعت دست‌به‌کار شدند و کارزاری اینترنتی شروع کردند و هشتگ «سوارز در ناسیونال» (SuarezANacional#) را داغ کردند.

تعداد زیادی از آن‌ها عکس پروفایل‌ خود را به تصویر سوارز با پیراهن ناسیونال تغییر دادند و حتی تعدادی از سیاستمداران اروگوئه هم به این پویش پیوستند. به این ترتیب، بیش از ۵۰ میلیون توییت با این هشتگ از ۳۵ کشور مختلف منتشر شد تا به فراگیرترین هشتگ اروگوئه تبدیل شود.

به گزارش روزنامه سان، سزار لوییس مرلو، رئیس باشگاه ناسیونال، روز سه‌شنبه به اسپانیا سفر کرد تا با سوارز مذاکره کند. این مهاجم اروگوئه‌ای قرار است تا روز یکشنبه تیم بعدی‌ خود را انتخاب کند. سوارز که یکی از مهاجمان تیم ملی اروگوئه در جام جهانی ۲۰۲۲ خواهد بود، پیش از سفر به قطر می‌‌تواند حداقل ۱۷ بار برای ناسیونال بازی کند و این فرصت خوبی برای آماده‌سازی او است.

بیشتر از فوتبال