تشدید فشار بر منوچهر بختیاری، از دادخواهان آبان ۱۳۹۸

خبرگزاری هرانا می‌نویسد زندان‌بان‌ها منوچهر بختیاری را با وجود وضعیت وخیم سلامتی‌اش به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند

خبرگزاری هرانا با انتشار خبری در روز دوشنبه، ۲۷ تیر ماه ۱۴۰۱، از اعتصاب غذای منوچهر بختیاری، پدر پویا بختیاری از کشته‌شدگان وقایع آبان ۱۳۹۸، خبر داد. به‌گزارش هرانا، زندان‌بان‌های زندان مرکزی کرج بختیاری را، علی‌رغم «حال نامساعد جسمی» او و دست زدن به اعتصاب غذا، به سلول انفرادی منتقل کرده‌اند.

هرانا، به‌نقل از یک منبع مطلع، در این مورد نوشت: «منوچهر بختیاری، علی‌رغم بیماری‌های حاد در اعتصاب غذا به‌سر می‌برد.» این منبع آگاه همچنین تاکید کرد که بختیاری پس از یورش مامورهای امنیتی جمهوری اسلامی به محل سکونت خانواده‌های دادخواه و بازداشت شماری از آن‌ها، از جمله همسرش ناهید شیرپیشه، از مردم خواسته بود تا با دادخواهان، به‌خصوص در تجمعات اعتراضی، همراهی کنند و مسئولان زندان مرکزی کرج به همین دلیل تصمیم گرفتند او را به سلول انفرادی منتقل کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نیروهای امنیتی در روز دوشنبه، ۲۰ تیر ۱۴۰۱، با هجوم به منزل برخی از خانواده‌های کشته‌شدگان وقایع آبان ۱۳۹۸، ضمن آسیب رساندن به محل سکونت این افراد، آن‌ها را بازداشت کردند. بر اساس اخبار منتشر شده در این زمینه، ناهید شیر پیشه، مادر پویا بختیاری، و همچنین مادر دو تن دیگر از جان‌باختگان آبان، یعنی مادران پژمان قلی‌پور و نوید بهبودی، جزو بازداشتی‌های روز دوشنبه بودند.

زندان‌بان‌های جمهوری اسلامی ایران حتی پیش از انتقال منوچهر بختیاری به سلول انفرادی، با روش‌های مختلف او را تحت فشار و شکنجه قرار داده بودند. به‌عنوان مثال خبرگزاری هرانا در این مورد چنین می‌نویسد: «بختیاری پیش‌تر با وجود ابتلا به بیماری‌های کلیوی، پروستات و فتق و علی‌رغم تاییدیه پزشکی قانونی مبنی بر نیاز جدی به اقدامات درمانی، از رسیدگی پزشکی تخصصی و اعزام به مرخصی درمانی محروم مانده بود.»

منوچهر بختیاری در ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ در منزل شخصی خود، و همراه با ضرب و شتم، بازداشت شد. بعدها دادگاه انقلاب اسلامی او را به ۳ سال و نیم حبس، دو سال و نیم تبعید و ۲ سال ممنوعیت از خروج از کشور متهم کرد. منوچهر بختیاری پیش از این نیز یک‌بار دیگر، و در دی‌ماه ۱۴۰۰، اقدام به اعتصاب غذا کرده بود که در نهایت اعتصاب غذایش را شکست.