سفر به ایران، مانع پرواز ژاوی به آمریکا

سرمربی بارسا نتوانست تیمش را در سفر به میامی همراهی کند

ژاوی در سال ۲۰۱۵ از بارسا به السد قطر پیوست و چهار سال بازیکن این تیم قطری بود-LLUIS GENE / AFP

ژاوی برای آماده‌سازی پیش‌فصل بارسا فکر همه چیز را کرده بود، ولی تصور نمی‌کرد که سفرش به ایران مانع ورود به خاک آمریکا شود. سرمربی بارسا به‌دلیل سفرهایی که به‌عنوان بازیکن السد به ایران داشت، نتوانست همراه تیم بارسا به آمریکا برود و زودتر از دوشنبه نمی‌تواند به تیم ملحق شود. کسانی که به ایران سفر کرده باشند، طبق قانون آمریکا برای ورود به این کشور نیاز به مجوز ویژه دارند. بارسا شنبه به مقصد میامی پرواز کرد و هدایت تیم تا زمان اضافه شدن ژاوی به عهده دستیارانش خواهد بود.

ژاوی در سال ۲۰۱۵ از بارسا به السد قطر پیوست و چهار سال بازیکن این تیم قطری بود. کاپیتان سابق بارسا در این مدت سفرهایی به ایران داشت و در ورزشگاه آزادی مقابل استقلال و پرسپولیس به میدان رفت. او بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۱ هم هدایت این تیم قطری را به عهده گرفت تا اینکه با برکناری رونالد کومن هلندی به‌عنوان سرمربی بارسا انتخاب شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گزارش مارکا، باشگاه بارسلونا جمعه متوجه مشکل ژاوی برای ورود به خاک آمریکا شد و تصور می‌کرد که توانسته است آن را برطرف کند، ولی آن‌ها پیش از پرواز در فرودگاه شگفت‌زده شدند، چرا که سیستم کامپیوتری برای سفر این مربی چراغ سبز نشان نداد. باشگاه تلاش دوباره‌ای را برای حل مشکل ژاوی شروع کرده، ولی بعید است که او بتواند زودتر از دوشنبه به آمریکا پرواز کند. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ژاوی دوشنبه شب به آمریکا می‌رسد و می‌تواند در آخرین جلسه تمرینی تیمش پیش از بازی سه‌شنبه مقابل «اینتر میامی» حاضر شود.

سفر به آمریکا بخش اصلی برنامه آماده‌سازی پیش‌فصل بارسا است و شاگردان ژاوی قرار است در این کشور چهار بازی دوستانه مقابل اینتر میامی، رئال مادرید، یوونتوس و نیویورک ردبولز برگزار کنند.

بارسلونا پیش از پرواز به آمریکا توانست انتقال روبرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی را هم نهایی کند. خوان لاپورتا، رئیس باشگاه، در دو ماه اخیر برای خرید این گلزن تلاش می‌کرد و سرانجام توانست بایرن مونیخ را برای صدور رضایت‌نامه راضی کند. رقم انتقال لواندوفسکی که یک سال دیگر با بایرن قرارداد داشت ۴۵ میلیون یورو است که ممکن است ۵ میلیون یورو پاداش هم به آن اضافه شود. قرارداد لواندوفسکی سه‌ ساله است و دستمزد خالص سالانه‌اش حدود ۹ میلیون یورو خواهد بود.

ستاره لهستانی که برای تمرینات پیش‌فصل بایرن مونیخ به آلمان رفته بود، با این توافق به آمریکا پرواز می‌کند تا به تیم جدیدش بپیوندد. او قرار است یکشنبه در میامی تست پزشکی بدهد و قراردادش را امضا کند.

بیشتر از فوتبال