اریکسن قلب تپنده منچستریونایتد می‌شود؟

هافبک دانمارکی با قراردادی سه ساله به شیاطین سرخ پیوست

برای کریستین اریکسن فاصله خداحافظی موقت از فوتبال تا عقد قرارداد با منچستریونایتد، یکی از بزرگترین تیم‌های فوتبال انگلیس، یک سال طول کشید. او بهار سال گذشته در بازی مقابل فنلاند ایست قلبی کرد و فاصله کوتاهی تا مرگ داشت، ولی به کمک پزشکان احیا شد. برای درمان، دستگاه الکتروشوک قلبی به اریکسن پیوند زده شد و طبق قوانین فوتبال ایتالیا او اجازه نداشت دیگر برای اینتر بازی کند.

هافبک دانمارکی مدتی از فوتبال فاصله داشت تا اینکه زمستان گذشته به‌نام بازیکن قرضی به برنتفورد پیوست. او با وجود سانحه‌ای که در جریان جام ملت‌های اروپا تجربه کرده بود، در این تیم لیگ برتری نمایش خوبی داشت. یک گل و چهار پاس گل در۱۱ بازی نشان داد که او هنرش را حفظ کرده است و هنوز می‌تواند در بالاترین سطح بازی کند.

برنتفورد برای فصل جدید به دنبال ادامه همکاری با اریکسن بود و چند باشگاه دیگر هم خواهان این هافبک خلاق بودند، ولی در نهایت او تصمیم گرفت پیراهن منچستریونایتد را به تن کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این انتقال با نظر موافق اریک تن‌هاگ، سرمربی منچستریونایتد بود که سابقه همکاری با این بازیکن در تیم آژاکس را دارد. او بعد از «تایرل مالاسیا»، دومین خرید این مربی هلندی برای یونایتد محسوب می‌شود.

اریکسن بعد از امضای این قرارداد سه ساله گفت: «منچستریونایتد یک باشگاه ویژه است و بی‌صبرانه منتظرم که کارم را شروع کنم. من چند بار شانس بازی در ورزشگاه اولدترافورد را داشته‌ام، ولی این بار با پیراهن سرخ یونایتد خواهد بود و حس فوق‌العاده‌ای خواهم داشت.»

او درباره همکاری دوباره با تن‌هاگ اضافه کرد: «من کار اریک در آژاکس را دیده‌ام و می‌دانم که او و دستیارانش چه توجهی به آماده‌سازی و جزئیات دارند. او یک مربی فوق‌العاده است. با او صحبت کرده‌ام و متوجه شدم که چه ایده‌ای برای بازی دارد. این، هیجان من برای آینده را بیشتر می‌کند.»

اریکسن ۳۰ ساله با اشاره به اتفاقی که پشت سر گذاشته است گفت: «هنوز آرزوهای بزرگی در فوتبال دارم. می‌دانم که می‌توانم به دستاوردهای بزرگی برسم و این بهترین مکان برای ادامه مسیر حرفه‌ای من است.»

جان مورتو، مدیر فوتبال منچستریونایتد هم درباره این انتقال گفت: «کریستین یکی از بهترین هافبک‌های تهاجمی اروپا بوده است. عجیب نیست که او برای تابستان امسال پیشنهاد‌های زیادی داشت و ما خوشحالیم که او متقاعد شد که یونایتد، باشگاه مناسب برای اوست. او علاوه بر تکنیک خیره‌کننده‌اش، تجربه و قدرت رهبری را هم به تیم اضافه می‌کند و منتظریم که از این ویژگی‌ها در فصل پیش ‌رو استفاده کنیم.»

بیشتر از فوتبال