مجموعه مد فاخر مردانه دولچه گابانا، تجلیل از میراث عربی در سیسیل

این مجموعه از افسانه‌ای باستانی درباره غار کالافرینا الهام گرفته است

مد فاخر مردانه یا همان «آلتا سارتوریا»، نسخه مردانه خیاطی سطح بالا، در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد تا به مردان هم این امکان را بدهد تا در دنیایی که دولچه گابانا می‌سازد، سهمی داشته باشند. مجموعه‌ای از لباس‌های دست‌دوز و تزیین‌شده‌ که به قرن‌ها مهارت هنری و ظرافت در خیاطی متکی‌اند.

مارتزاممی (Marzamemi)، همان جایی که مدل‌های دولچه گابانا در آن قدم زدند، یک انتخاب تصادفی به دلیل زیبایی خیره‌کننده مدیترانه‌ای نبود. این دهکده‌ ماهیگیری در جنوب سیسیل اغلب با لقب «مروارید مدیترانه» توصیف می‌شود؛ چرا که خیابان‌ها و ساختمان‌های تاریخی آن تقریبا دست نخورده مانده‌اند و تاریخ این دهکده فرهنگ اعراب ساکن این منطقه را هم در بر دارد و نمونه‌ای مثال‌زدنی از این است که چگونه دریای مدیترانه تا قرن‌ها محل پیوند و تبادل فرهنگی بود.

آخرین نمایش مجموعه پاییز/زمستان آلتا سارتوریا دلچه گابانا که این هفته برگزار شد، از همین واقعیت سرچشمه گرفته بود. این مجموعه از افسانه‌ای باستانی درباره غار کالافرینا الهام گرفته است که بر مبنای آن، یک شاهزاده خانم عرب در طول محاصره جزیره به دست نورمن‌ها در سال ۱۰۶۱، در آن پنهان شده بود. او گنجینه‌هایی فوق‌العاده و باورنکردنی با خود آورده بود و مجموعه جدید دولچه گابانا بالاترین حد تجسم و خیال‌پردازی طراحان درباره آن گنجینه است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این مجموعه در محل ماهیگیری قرن هفدهمی تنارا یا ماهی تن ارائه شد که از نشانه‌ها و ارجاع‌ها به فرهنگ بومی سیسیلی سرشار بود؛ چرخ دستی‌های سنتی، آهنگ‌ها و رقص‌های باستانی و عروسک‌های رقصنده بزرگ که در جشنواره‌های محلی دیده می‌شوند.

در این دنیای تجملی و افسانه‌‌وار، عنصر دیگری هم برای جشن گرفتن وجود داشت که بر پایه فرهنگ محلی استوار بود؛ شام بزرگی که پس از نمایش در میدان کوچک کنار بندر، سرو شد و دستپخت رستوران‌داران و آشپزهای محلی بود . یک انتخاب هوشمندانه تا طعم اصالت را چاشنی تجمل و زرق‌و‌برق این برنامه پرستاره کند.

بیشتر از مُد و زیبایی