نخست‌وزیر ایتالیا استعفا کرد، رئيس‌‌جمهوری نپذیرفت

تصمیم حزب «پنج‌ستاره» ایتالیا برای عدم شرکت در رای‌گیری روز پنج‌شنبه، ایتالیا را در یک بحران سیاسی قرار داد

دراگی، رئیس پیشین «بانک مرکزی اروپا» است. او از فوریه سال ۲۰۲۱، در مقام نخست‌وزیر رهبری یک ائتلاف گسترده را برعهده دارد- Tobias SCHWARZ / AFP

تنها ساعاتی بعد از آن که دفتر مطبوعاتی نخست‌وزیری ایتالیا اعلام کرد ماریو دراگی، نخست‌وزیر، از سمت خود کناره‌گیری می‌کند، رئيس‌جمهوری ایتالیا استعفای او را نپذیرفت و از او خواست تا دولت ائتلافی حاکم را حفظ کند.

خبرگزاری رویترز شامگاه پنج‌شنبه ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ به‌نقل از  دفتر مطبوعاتی نخست‌وزیری ایتالیا نوشت ماریو دراگی، به‌دنبال عدم حمایت یکی از احزاب حاضر در دولت ائتلافی، از سمت خود کناره‌‌گیری می‌کند.

دراگی، رئیس پیشین «بانک مرکزی اروپا» است. او از فوریه سال ۲۰۲۱، در مقام نخست‌وزیر رهبری یک ائتلاف گسترده را برعهده دارد که به گفته او دیگر وجود خارجی ندارد.

تصمیم حزب «پنج‌ستاره» ایتالیا برای عدم شرکت در رای‌گیری روز پنج‌شنبه، ایتالیا را در یک بحران سیاسی و بلاتکلیفی قرار داد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دراگی روز پنج‌شنبه گفت حاضر نیست رهبری ائتلافی را بر عهده بگیرد که حزب «پنج‌ستاره» در آن حضور ندارد. حزب «پنج‌ستاره» در انتخابات سال ۲۰۱۸ ایتالیا به‌عنوان قوی‌ترین نیروی سیاسی در انتخابات مطرح شد.

حزب «پنج‌ستاره» ایتالیا با بسته حمایت‌های فعلی «اتحادیه اروپا» به ایتالیا مخالف است و این کمک‌ها را کافی نمی‌داند.

جوزپه کونته، رهبر حزب «پنج‌ستاره»، روز پنج‌شنبه پس از مشورت با سایر اعضا حزب، اعلام کرد نمایندگان این حزب در رای‌گیری مجلس برای «رای اعتماد» به دولت شرکت نمی‌کنند.

رویترز در بخشی از گزارش روز پنج‌شنبه خود نوشت با شکست دولت ائتلافی و درخواست کناره‌گیری نخست‌وزیری، حالا وضعیت دریافت میلیاردها دلار کمک «اتحادیه اروپا» برای مقابله با خشک‌سالی و کاهش اتکا این کشور به گاز روسیه روشن نیست.

بیشتر از جهان