قاتل فراری پس از دوازده سال به دام پلیس بریتانیا افتاد

این متهم فراری همسر و دو دخترش را در سال 2007 به قتل رسانده بود

آنیکا و ثَنحا خانوم، پنج و شش ساله که به دست پدرشان کشته شدند. 

Metropolitan Police/PA

در یک جلسه دادرسی در دادگاه کیفری مرکزی انگلستان (بخشی از بریتانیا) موسوم به اوُلد بِیلی، گفته شد که قاتل که یک آشپز حرفه‌ای است، در مجادله بر سر مهاجرت، ابتدا همسر و دو دختر کوچکش را تهدید به مرگ کرده و سپس آن‌ها را کشته است.

محمد عبدالشکور، ۴۶ ساله، متهم است که همسر ۲۶ ساله‌اش، جولی بیگم و دو کودکش، آنیکا و ثَنحا خانوم، پنج و شش ساله را در روز اول ژانویه سال ۲۰۰۷ به قتل رسانده است.

گفته می‌شود عبدالشکور چند روز پس از واقعه از بریتانیا می‌گریزد، اما در آوریل سال جاری توسط پلیس هند به بریتانیا مسترد می‌شود تا در دادگاه کیفری انگلستان، اولد بیلی، محاکمه شود.

به هیئت منصفه گفته شد اقای شکور پیش از آن هم به همسرش که از او جدا شده بود، گفته بوده است :« اگر ویزای مرا درست و اقامتم رادر بریتانیا قانونی نکنی، تو و همه خانواده‌ات را خواهم کشت». 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دیوید اسپِنز، دادستان پرونده توضیح داد که خانم بیگم (پیش از ازدواج در بریتانیا) یک زندگی محدود داشته و سپس در سال ۱۹۹۹ در ۱۹ سالگی برای ازدواج با متهم که پسرعمویش بوده، به بنگلادش سفر می‌کند.

در سال ۲۰۰۰، آقای شکور با ضمانت قانونی خانم بیگم،  به بریتانیا می‌آید و به خانم بیگم و مادر او در ناحیه «پوپلار» درشرق لندن می‌پیوندد.

اما پس از سه سال، این زوج از هم جدا شده و خانم بیگم، همراه با مادر و دو کودکش به ناحیه «ایست هَم» در شرق لندن نقل مکان می‌کنند.

آقای اسپنز گفت:«ازدواج میان خانم بیگم و متهم موفق نبود و ایندو مرتبا در مورد وضعیت اقامت متهم و نیز پرداخت‌های او برای تفریحات خانواده مجادله می‌کردند».

دادستان به هیئت منصفه گفت خانم بیگم نگران آن بوده که شوهرش با گرفتن حق اقامت در بریتانیا او را رها کرده و با زن دیگری ازدواج کند.

آقای اسپنز افزود:«جولی مایل نبود تقاضانامه مهاجرت او را دنبال کند، و این عامل اختلاف و مجادله میان آن دو بود».

به هیئت منصفه گفته شد که آقای شکور (بطور غیرقانونی) در یک رستوران هندی آشپزی و دستمزدش را بصورت وجه نقد دریافت می‌کرده و در طبقه بالای رستوران هم زندگی می‌کرده است».

به دادگاه گفته شد آقای شکور برای خانواده‌اش به بنگلادش پول می‌فرستاده در حالی که خانم بیگم از کمک‌های دولت برای کودکانش استفاده می‌کرده است.

در روز دهم ژانویه ۲۰۰۷، خواهر خانم بیگم با نگرانی با پلیس تماس گرفته و می‌گوید از روز اول ژانویه از خانواده‌اش بی خبر بوده است.

مامورین پلیس به خانه خانم بیگم در خیابان نلسون در ناحیه «ایست هَم» می‌روند و با جسد او و دو کودکش مواجه می‌شوند.

دوربین‌های ویدئویی خیابان نشان داد که در روز اول ژانویه آقای شکور همراه با خانم بیگم و دو دخترشان در خیابان نلسون راه می‌رفته‌اند.

دادستان پرونده گفت این آخرین باری بوده که خانم بیگم و دخترانش رویت شده بودند.

روز پس از آن، ظاهرا متهم به سفارت بنگلادش مراجعه و تقاضای یک گذرنامه اضطراری می‌کند. سپس درروز ۵ ژانویه با یک پرواز یک طرفه، بریتانیا را به قصد بنگلادش ترک می‌کند. 

آقای اسپنز گفت:«وضع اقامت و پرداخت‌های مالی او در زمان مرگ جولی هنوز حل نشده بود».

«دادستانی معتقد است که علت قتل به احتمال زیاد مجادله بر سر یکی از این مسائل یا هردوی آن بوده است».

آقای شکور که در جایگاه متهم همراه با یک مترجم نشسته بود، هر سه مورد قتل را تکذیب کرده است.

در آغاز رسیدگی به پرونده، قاضی ریچارد مارکس به هیئت منصفه گفت ممکن است این دادرسی «موجب غلیان احساسات» شود.

اما قاضی افزود:«احساسات را به طرفی بگذارید و با ذهن آرام و انصاف مدارک و شواهد را مورد ارزیابی مستقل قرار دهید».

دادرسی ادامه دارد.

گزارش بیشتر از پرس اسوسييشن (PA).

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent

بیشتر از جهان