وزارت اطلاعات از بازداشت ۱۰ تن در آذربایجان غربی خبر داد

هیچ یک از احزاب کرد مخالف جمهوری اسلامی خبر درگیری و بازداشت اعضای خود را تایید نکرده‌اند

قرارگاه «حمزه سیدالشهد» استان آذربایجان غربی متعلق به نیروی زمینی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است -VAJA

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از بازداشت تمامی اعضای یک «شبکه تروریستی» در استان آذربایجان غربی خبر داد. در بیانیه وزارت اطلاعات، افراد بازداشت شده وابسته به گروه‌های «تجزیه‌طلب» معرفی شده‌اند. هیچ یک از احزاب کرد یا رسانه‌ها و گروهای سیاسی فعال در منطقه این خبر را تایید نکرده است.

خبرگزاری دولتی مهر روز چهارشنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۱ به نقل از بیانیه‌ وزارت اطلاعات نوشت: «با حمایت و همکاری قرارگاه حمزه سیدالشهد و دادگستری استان آذربایجان غربی، کلیه‌ اعضای یک شبکه‌ تروریستی وابسته به اشرار تجزیه‌طلب در شمال‌غرب کشور شناسایی و دستگیر شدند.»

در بیانیه روز چهارشنبه وزارت اطلاعات، شمار افراد بازداشت شده ۱۰ تن اعلام شده است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی در بخش دیگری از بیانیه روز چهارشنبه خود هدف افراد دستگیر شده را انجام عملیات‌های مختلف «تخریب»، «انفجار»، «اخاذی» و «حمله به مراکز و تأسیسات حیاتی و اقتصادی کشور» عنوان کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

در بیانیه وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی، هیچ اشاره‌ای به هویت افراد بازداشت‌شده یا محل دقیق بازداشت‌ها نشده است.

قرارگاه «حمزه سیدالشهد» استان آذربایجان غربی متعلق به نیروی زمینی «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» است.

جمعه هفته پیش قرارگاه «حمزه سیدالشهد» سپاه اعلام کرد یک تیم «تروریستی» را در نوار مرزی شهرستان سلماس، به‌طور کامل از میان برده است. این خبر هم از سوی احزاب و رسانه‌های کرد فعال در منطقه تکذیب شد.

وب‌سایت خبری هه‌نگاو، درباره درگیری‌های هفته گذشته در شهرستان سلماس نوشت در جریان درگیری میان نیروهای سپاه پاسداران با اعضای «حزب کارگران کردستان»، چهار تن دیگر از اعضای سپاه مجروح و به بیمارستان «خاتم انبیا» سلماس منتقل شدند.

طی سال‌های گذشته گزارش‌های پرشماری از درگیری میان نیروهای سپاه پاسداران با اعضا وابسته به احزاب کرد در شهرستان سلماس و مناطق اطراف منتشر شده است.