عربستان سعودی، جان رئیس هیئت پزشکی حجاج ایرانی را نجات داد

محمدرضا رفعتی پس از سکته قلبی در شهرک پزشکی ملک‌ عبدالله تحت عمل جراحی قرار گرفت

رئیس‌ هیئت پزشکی حجاج ایرانی در مرکز پزشکی ملک عبدالله تحت دو عمل جراحی قرار گرفت ـ خبرگزاری واس

وزارت بهداشت عربستان سعودی اعلام کرد پزشکان مستقر در شهرک پزشکی «ملک عبدالله» در مکه موفق شدند جان محمدرضا رفعتی، رئیس هیئت پزشکی حجاج ایرانی را که هنگام انجام مناسک حج دچار حمله قلبی شده بود، نجات دهند.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، رفعتی ۶۰ ساله است و بیماری مزمن ندارد، با این حال هنگام انجام مناسک حج در قفسه سینه‌اش درد شدیدی احساس کرد و متعاقب آن به بیمارستان «اجیاد» و بعد از آن نیز به شهرک پزشکی ملک ‌عبدالله منتقل شد.

رئیس‌ هیئت پزشکی حجاج ایرانی در مرکز پزشکی ملک عبدالله تحت دو عمل جراحی «کاتتریزاسیون» و «استنت گذاری» قرار گرفت و حال عمومی او در حال حاضر خوب توصیف شده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

دکتر محمد العتین، متخصص قلب و عروق در شهرک پزشکی ملک عبدالله با اشاره به خدمات اورژانس عربستان سعودی به زائران گفت: «رفعتی پس از بروز علائم سکته قلبی شدید به‌سرعت به بیمارستان منتقل شد و کادر پزشکی مکه توانست با سرعت بی‌سابقه‌ای، جان یکی از حجاج ایرانی را نجات دهد.»

دکتر العتین گفت که «نظام سلامت عربستان سعودی به تبعیت از دستورهای شاهزاده محمد بن سلمان، برای ارائه بهترین خدمات پزشکی مطابق با استانداردهای بین‌المللی برای همه شهروندان و زائران، اشتیاق دارند.»

محمدرضا رفعتی نیز پس از بهبودی نسبی، با قدردانی از کادر درمان شهرک پزشکی ملک‌ عبدالله و پادشاهی عربستان سعودی، کیفیت خدمات پزشکی و سطح مراقبت‌های بهداشتی در مراحل درمان را خوب توصیف کرد.

مسلمانان سراسر جهان از روز پنجشنبه ۱۶ تیرماه پس از دو سال دوری از مکه به دلیل همه‌گیری کرونا، در عربستان سعودی حضور دارند. در مراسم حج امسال یک میلیون زائر ۱۸ تا ۶۵ ساله به مکه رفته‌اند و ایران نیز ۳۹ هزار نفر زائر به عربستان سعودی اعزام کرده است.

پیش‌تر شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی زیارت را یکی از عوامل کلیدی طرح تنوع‌ بخشی اقتصادی عربستان در سند ۲۰۳۰ معرفی کرده بود. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ تعداد زائران حج را به ۳۰ میلیون نفر در سال برساند.