قراداد دائمی اللهیار صیادمنش با هال‌سیتی

۲۰ درصد از درآمد فنرباغچه به باشگاه استقلال پرداخت می‌شود

اللهیار که در فوتبال ایران با تیم استقلال شناخته شد، فقط ۱۵ بازی در فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ برای استقلال انجام داد - باشگاه هال‌سیتی

اللهیار صیادمنش، بازیکن سابق استقلال، با قراردادی دائمی به باشگاه هال‌ سیتی پیوست.

صیادمنش اگرچه فصل گذشته ۱۲ بازی برای هال‌ سیتی انجام داد و با تنها گل خود بقای هال‌ سیتی در لیگ قهرمانی فوتبال انگلستان (ای‌اف‌ال چمپیونشیپ (EFL Championship)) را تضمین کرد، اما بازیکن فنرباغچه بود و با قرارداد قرضی در هال‌ سیتی بازی می‌کرد.

مبلغ انتقال اللهیار از فنرباغچه به هال‌ سیتی نامشخص است و مشروط به صدور مجوز کار خواهد بود. زمان قراداد اللهیار با هال‌ سیتی ۴ ساله است اما می‌تواند با نظر باشگاه یک سال بیشتر تمدید شود و تا ۵ سال ادامه پیدا کند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اللهیار که در فوتبال ایران با تیم استقلال شناخته شد، فقط ۱۵ بازی در فصل ۲۰۱۸ - ۲۰۱۹ برای استقلال انجام داد و ۲ گل زد اما چنان عملکرد درخشانی داشت که خیلی زود فنرباغچه او را استخدام کرد. باشگاه استقلال یکی از بهترین درآمدهایش از محل فروش بازیکن را با انتقال صیادمنش به دست آورد. اما فنرباغچه فقط در دو بازی از اللهیار استفاده کرد و ترجیح داد او را با قراردادهای قرضی به سه تیم بفرستد. اللهیار به ترتیب در استانبول اسپور، زوریا لوهانسک و سپس در هال‌ سیتی بازی کرد تا سرانجام فروش دائمی او به هال‌ سیتی، برای فنرباغچه درآمد داشته باشد.

در قرارداد انتقال صیادمنش از استقلال به فنرباغچه مقرر شده است که ۲۰ درصد از درآمد انتقال او به باشگاه بعدی به باشگاه استقلال پرداخت شود. اکنون ۲۰ درصد از درآمد فنرباغچه به استقلال می‌رسد که رقمی قابل توجه برای باشگاه ایرانی خواهد بود.

اللهیار برای زوریا در ۳۵ بازی لیگ ۱۲ گل به ثمر رساند و به‌عنوان یکی از ۱۱ بازیکن برتر لیگ اوکراین در فصل ۲۰۲۰/۲۱ انتخاب شد. این عملکرد هال‌ سیتی را برای استخدام قرضی او مشتاق کرد و سپس هال‌ سیتی برای خرید دائمی بازیکن ایرانی اقدام کرد.

اللهیار صیادمنش هنوز ۲۱ ساله است و فرصت زیادی برای درخشش در هال‌ سیتی خواهد داشت. همچنین شاید او از پدیده‌های تیم ملی ایران در جام جهانی باشد و هال‌ سیتی به همین دلیل قرارداد بلندمدتی را با او امضا کرده است.

او در تیم‌های ملی جوانان و امیدهای ایران سابقه بازی دارد و از سال ۱۳۹۸ عضو تیم ملی بزرگسالان ایران است.

بیشتر از فوتبال