بشار اسد برای نخستین بار از زمان تصرف حلب وارد این شهر شد

در پی حملات مکرر هوایی ارتش سوریه، بخش‌های وسیعی از حلب و برخی از مهم‌ترین بناها و زیرساخت‌های شهر به طور کامل نابود شدند

در تصاویری که روز شنبه رسانه‌های داخلی سوریه منتشر کردند، رئيس‌جمهوری سوریه همراه همسر و فرزندانش در زمینه‌ای از ویرانی‌های شهر دیده می‌‌شود - Syrian Presidency Facebook page / AFP

بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه، برای نخستین بار از زمان تصرف حلب در سال ۲۰۱۶ به این شهر سفر کرد. او روز شنبه همراه با خانواده مراسم عید قربان مسلمانان را در این شهر جشن گرفت.

خبرگزاری رویترز روز شنبه ۱۸ تیرماه به‌نقل از رسانه‌های داخلی سوریه نوشت اسد نماز عید قربان را در حلب خواند و ضمن بازدید از بازار تاریخی شهر، در مراسم افتتاح یک نیروگاه برق نیز شرکت کرد.

به‌نوشته رویترز، نیروگاه برقی که رئیس‌جمهوری سوریه روز شنبه در حلب افتتاح کرد، یکی از پنج نیروگاهی است که قرارداد تجاری بازسازی و نوسازی آن با حکومت ایران بسته شده است.

در اواخر سال ۲۰۱۶، نیروهای ارتش سوریه، با حمایت هوایی روسیه و نیروهای زمینی وابسته به‌ سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی، توانستند شهر حلب و مناطق اطراف آن را از تصرف نیروهای متحد ضد حکومت خارج کنند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

شهر حلب از شهرهای قدیمی و باستانی سوریه به‌شمار می‌رود. بخش‌های مهمی از حلب، از جمله بازار قدیمی و ارگ باستانی شهر، در زمره میراث جهانی «یونسکو» است.

در جریان جنگ داخلی و حملات مکرر هوایی ارتش سوریه، به حلب بخش‌های وسیعی از شهر و برخی از مهم‌ترین بناها و زیرساخت‌های شهر به طور کامل نابود شد.

در تصاویری که روز شنبه رسانه‌های داخلی سوریه منتشر کردند، رئيس‌جمهوری سوریه به همراه همسر و فرزندانش در زمینه‌ای از ویرانی‌های شهر دیده می‌‌شود.

بر پایه آخرین برآوردهای سازمان ملل، در جریان جنگ داخلی سوریه، از ماه مارس سال ۲۰۱۱، نزدیک به ۳۰۷ هزار غیرنظامی کشته‌ شدند. این تعداد، در حدود ۱.۵ درصد از کل جمعیت سوریه، پیش از شروع جنگ و درگیری‌ها، است.

بیشتر از جهان