ایلان ماسک از خرید توییتر صرف‌نظر کرد

ماسک تهدید کرده بود اگر اطلاعات کاملی از حساب‌های کاربری واقعی که آگهی‌های تجاری برای آنها نمایش داده می‌شود دریافت نکند، قراردادش را لغو می‌کند

ماسک می‌گوید مسئولان توییتر مفاد توافق‌نامه خرید را نقض و حق او برای دسترسی به اطلاعات داخلی شرکت را نادیده گرفته‌اند - Olivier DOULIERY / AFP

ایلان ماسک، مدیر اجرایی شرکت خودروسازی تسلا، اعلام کرد قرارداد خرید ۴۴ میلیارد دلاری شبکه اجتماعی توییتر را فسخ می‌کند. به‌گفته ماسک، این شرکت اطلاعات لازم حساب‌های کاربری ساختگی و خودکار را در اختیار او قرار نداده است.

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه ۱۸ تیرماه، به‌نقل از تیم حقوقی ماسک، نوشت توییتر به درخواست‌های مکرر آنها برای اطلاعات مربوط به حساب‌های کاربری ساختگی و هرزنامه‌ها پاسخی نداده است و شمار افراد حقیقی که تبلیغات تجاری برای آنها نمایش داده می‌شود مشخص نیست.

خود ماسک، تقریبا یک‌ماه پیش در نامه‌‌ای به ویجایا گد، رئیس بخش سیاست‌گذاری توییتر، مدعی شد مسئولان این شرکت توافق‌نامه خرید توییتر را نقض کرده‌اند و حق او برای دسترسی به اطلاعات داخلی شرکت را نادیده گرفته‌اند.

ماسک پیشتر تهدید کرده بود که اگر مسئولان فعلی توییتر نتوانند نشان دهند شمار حساب‌های کاربری ساختگی و خودکار، در مجموع کمتر از پنج درصد کل حساب‌های است که تبلیغات تجاری دریافت می‌کنند، او قراردادش را فسخ خواهد کرد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تنها ساعتی بعد از انتشار خبر انصراف ماسک، برت تیلور، رئیس هیئت مدیره توییتر، در توییتی نوشت هیئت مدیره متعهد است که معامله را بر اساس قیمت و شرایط توافق‌شده پی‌گیری کند. او گفت توییتر از طریق قانونی اقدام خواهد کرد.

توییتر مدت‌ها است که با اتهام عدم رسیدگی به حساب‌های ساختگی و خودکار مواجه است. منتقدان می‌گویند مسئولان توییتر در این زمینه شفافیت کافی نداشته‌اند.

با این همه، مدیران توییتر روز پنج‌شنبه اعلام کردند در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیون حساب کاربری خودکار و هرز [اسپم] را از این شبکه اجتماعی حذف می‌کنند.

ایلان ماسک در شبکه اجتماعی توییتر بیش از ۹۵ میلیون «دنبال‌کننده» دارد. او پیشتر ابراز تاسف کرده بود که توییتر نتوانسته از ظرفیت‌های خود در راستای تضمین «آزادی بیان» استفاده کند.

بیشتر از اقتصاد