مقصد جدید دلیخت، مونیخ به جای لندن

مدافع هلندی یوونتوس بایرن را به چلسی ترجیح داد

انتقال ماتیاس دلیخت، مدافع هلندی یوونتوس، به بایرن مونیخ در مراحل نهایی است و او با وجود تمایل چلسی به جذبش، تصمیم گرفت پیراهن تیم قهرمان بوندس‌لیگا را به تن کند.

به گزارش فوربس، باشگاه بایرن مونیخ با این بازیکن بر سر جزئیات به توافق رسیده و برای تکمیل این انتقال، تنها توافق دو باشگاه باقی مانده است. یوونتوس برای صدور رضایت‌نامه این مدافع مستعد، ۹۰ میلیون دلار می‌خواهد، اما رقم پیشنهادی بایرن پایین‌تر است؛ با این حال انتظار می‌رود طرفین با اضافه شدن بندهای پاداش، به توافق برسند.

حسن صالی‌حمیدزیچ، مدیر ورزشی و یولیان ناگلزمان، سرمربی بایرن مونیخ، در این انتقال نقش مهمی داشتند و در جلسه با دلیخت، نقش او در برنامه‌های آتی باشگاه را کاملا تشریح کردند.

بایرن به‌تازگی سادیو مانه را با پرداخت ۳۲.۵ میلیون دلار از لیورپول جذب کرد و دلیخت دومین خرید بزرگ تابستانی این تیم خواهد بود. گران‌ترین خرید بایرن در نقل‌وانتقالات، خرید ۸۸ میلیون دلاری لوکاس هرناندز در سال ۲۰۱۹ از اتلتیکو مادرید بود؛ ولی انتقال دلیخت با در نظر گرفتن بندهای پاداش می‌تواند این رکورد را بشکند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

یوونتوس در سال ۲۰۱۹ با پرداخت ۹۴.۵ میلیون دلار این مدافع را از آژاکس خرید. دلیخت در این مدت ۱۱۷ بار برای یوونتوس بازی کرد ولی به نظر می‌رسد طرفین رابطه چندان خوبی با هم ندارند و این باشگاه ایتالیایی با این انتقال تقریبا می‌تواند همان مبلغ را به دست آورد.

مائوریتزیو آریوابنه، مدیرعامل یوونتوس، در مصاحبه با توتواسپرت، خبر داد که آن‌ها با فروش این مدافع ۲۲ ساله موافق‌اند: «امروزه نگه داشتن بازیکنی که به فکر جدایی باشد، غیرممکن است. با این حال شما نمی‌توانید به بازیکن ناراضی اجازه بدهید که به‌آسانی جدا شود.»

به گزارش دیلی میل، چلسی که تعدادی از مدافعانش را از دست داده هم خواهان این مدافع بود و توماس توخل، سرمربی آلمانی این تیم، از طرفداران دلیخت است. چلسی به یوونتوس پیشنهاد داد که به عنوان بخشی از این انتقال، تیمو ورنر، مهاجم آلمانی این تیم، به یووه برود؛ ولی این انتقال به نتیجه نرسید.

به گزارش اکسپرس، پدر دلیخت در لو رفتن انتقال این مدافع به بایرن نقش مهمی داشت. فرانک دلیخت به‌تازگی در توییتر تمام حساب‌های باشگاه بایرن مونیخ به زبان‌های مختلف را دنبال کرد و به این ترتیب انتقال پسرش به باشگاه آلمانی افشا شد.

اولیور کان، مدیرعامل بایرن مونیخ، چند روز قبل درباره احتمال این انتقال گفته بود: «ما از کیفیت مدافعان میانی‌ خود رضایت داریم، ولی می‌توانیم در این بخش از نظر قدرت فرماندهی و حضور فیزیکی تقویت شویم.»

لوتار ماتئوس، مدافع و کاپیتان سابق بایرن مونیخ، هم از طرفداران این مدافع هلندی است: «ماتیاس دلیخت می‌تواند نقش رهبر خط دفاع بایرن را به عهده بگیرد؛ موضوعی که تیم در حال حاضر با مشکل فقدان چنین بازیکنی مواجه است. او یکی از بهترین مدافعان میانی اروپا است.»

بیشتر از فوتبال