زنان قدرتمند کنگره آمریکا در حمایت از برنی سندرز برخاستند

روحیه و انرژی جوانی به کارزار انتخاباتی برنی سندرز دمیده شد

SAUL LOEB / AFP

برنی سندرز قرار است در روزهای آینده حمایت نمایندگان تاثیرگذار و چپ‌گرای مجلس، الکساندریا اوکازیو کورتز و رشیدا طلیب را به دست آورد. این دو خانم نماینده مجلس به نفر سوم در گروه خویش، ایلهان عمر می‌پیوندند تا از کارزار سناتور سندرز برای ریاست‌جمهوری حمایت کنند.

خانم عمر بعد از آخرین حضور سناتور ایالت ورمانت در مناظره تلویزیونی نمایندگان دموکرات حمایت خویش از وی را اعلام کرد. برنی سندرز ۷۸ ساله در این مناظره نگرانی‌های جاری درباره سلامت خویش را رد کرد که از حمله قلبی وی در دو هفته پیش نشات گرفته بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آقای سندرز و خانم نماینده مجلس از ایالت مینه‌سوتا پیش از این نیز با هم روی سیاست‌هایی مترقی کار کرده‌اند از جمله تصویب قانونی برای تامین غذای رایگان در مدارس برای دانش‌آموزان آمریکایی و لغو وام‌های دانشجویی بعلاوه رایگان کردن تحصیلات عالی در کشور.

خانم عمر طی بیانیه‌ای اظهار داشت: «برنی هدایت جنبشی برای طبقه کارگر را به منظور شکست دونالد ترامپ برعهده دارد که ورای مرزهای نسلی، نژادی و جغرافیایی است.» او افزود برنی «بهترین نامزد برای شکست دونالد ترامپ در ۲۰۲۰ است.»

در همین حال، به گزارش مقامات کارزار انتخاباتی سندرز که در رسانه‌های آمریکایی منعکس شده است، خانم اوکازیو کورتز قرار است روز شنبه در یک گردهمایی انتخاباتی در کویینز نیویورک حمایت خویش از برنی سندرز را علنی سازد.

این نماینده ایالت نیویورک که با حمایت از طرح‌هایی مانند «طرح نوین سبز» (green new deal) و پیشنهاد ۷۰ درصد مالیات بر ثروتمندان، به مشعل راه چپ آمریکا تبدیل شده است، از دست‌اندرکاران کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ آقای سندرز بود.

به گزارش سی‌ان‌ان، رشیدا طلیب نیز قرار است حمایت خود را به زودی اعلام کند که در این صورت تنها آیانا پرسلی از ایالت ماساچوست از جمع چهار بانوی این گروه باقی می‌ماند که هنوز حمایت خویش از هیچ نامزدی را اعلام نکرده است.

حمایت سه خانم از چهار عضو گروهی که به اسکوآد (The Squad)‌ معروف است از برنی در پی آن اتفاق افتاد که هر دوی آقای سندرز و خانم الیزابت وارن سعی دارند خود را به عنوان نامزد ترقی‌خواه حزب دموکرات جلوه دهند.

این حمایت‌ها ممکن است همچنین باعث دمیده شدن روحیه و انرژی جوانی به کارزار انتخاباتی آقای سندرز باشد چرا که اکنون نگرانی‌هایی درباره سن و سلامت آقای سندرز وجود دارد که از آغاز ماه جاری میلادی نیز باعث افول اندکی در آمارهای او در نظرسنجی‌ها شد.

با این وجود، این حمایت ممکن است تیغ دولبه باشد چرا که نظرات صریح این گروه درباره موضوعات متفاوت هدف حمله منتقدان محافظه‌کار قرار گرفته است که ادعا می‌کنند این گروه، دموکرات‌ها را به چپ افراطی می‌کشاند.

در همین حال، دونالد ترامپ که در ماه ژوئیه توییت کرد «خانم نماینده مجلس ترقی‌خواه دموکرات باید به کشوری که از آن آمده برگردد و مکان‌های آکنده از جرم و جنایات و کاملا از هم پاشیده آن را بهبود بخشد.» همواره سعی داشته بر اختلاف میان این گروه با چپ‌گراهای میانه‌رو مانند نانسی پلوسی دامن زند.

این نوشته برگردان فارسی از مقالات منتشر شده دیگری است و منعکس کننده دیدگاه سردبیری روزنامه ایندیپندنت فارسی نمی باشد.

https://www.independent.co.uk

© The Independent