شروع یورو ۲۰۲۲ زنان بدون برنده توپ طلا

بازی افتتاحیه مسابقات با برتری یک بر صفر انگلستان مقابل اتریش به پایان رسید

«بت مد»، (با پیراهن سفید) در دقیقه ۱۶ زننده تک گل این بازی بود- Daniel MIHAILESCU / AFP

جام ملت‌های اروپای زنان چهارشنبه شب افتتاح شد و در اولین بازی انگلستان میزبان توانست اتریش را با یک گل شکست دهد. این بازی با حضور ۶۸۸۷۱ تماشاگر در ورزشگاه اولدترافورد برگزار شد که رکورد جدیدی برای این مسابقات محسوب می‌شود.

«بت مد»، بازیکن آرسنال در دقیقه ۱۶ زننده تک گل این بازی بود. او در ۱۵ بازی ملی‌ اخیرش ۱۵ گل برای انگلستان زده است. این گل به میزبان کمک کرد که بازی را با آرامش بیشتری دنبال کند و در ادامه این نیمه هم تیم برتر زمین بود. اتریش در نیمه دوم چند فرصت خوب داشت، ولی «مری ارپس»، دروازه‌بان انگلستان و منچستریونایتد با مهارهایش مانع گل تساوی شد.

سارینا ویگمن، سرمربی هلندی انگلستان معتقد است که در بازی اول فقط مهم بود که آنها به سه امتیاز برسند: «در بازی اول تورنمنت خیلی مهم است که برنده شوید و شروع خوبی داشته باشید. ما لحظات مختلفی داشتیم، گاهی خوب و گاهی نه خیلی خوب. باید گل‌های بیشتری می‌زدیم تا کارمان آسان‌تر شود.» ویگمن که در دوره قبلی یورو با هلند به قهرمانی رسید، معتقد است که کیفیت انگلستان در ادامه تورنمنت بالاتر می‌رود.

این تورنمنت در چهار گروه چهار تیمی برگزار می‌شود و در نظرسنجی سایت «بی بی سی»، کارشناسان از انگلستان، نروژ، اسپانیا و فرانسه به عنوان مدعیان نام بردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

ویلی کرک، سرمربی تیم زنان اورتون باور دارد که جام به تیم میزبان می‌رسد و گفت: «آنها در هر پست چند گزینه دارند که بی‌سابقه است. هر ترکیبی از این تیم می‌تواند با هر تیم دیگری برابری کند و مطمئنم که سارینا ویگمن برای هر بازی ترکیب و تاکتیک مناسب را انتخاب خواهد کرد.»

ژوناس ایدوال، سرمربی تیم زنان آرسنال شانس قهرمانی اسپانیا را بیشتر دانست و گفت: «اسپانیا تیم فوق‌العاده‌ای دارد. آنها هماهنگی خیلی خوبی دارند و بازیکنان پرشمار بارسلونا در این تیم به بردن جام‌ها عادت کرده‌اند. آنها در جام جهانی هم خیلی خوب بودند و فقط با بدشانسی به آمریکا باختند.»

البته اسپانیا تا به حال به فینال هیچ تورنمنت بزرگی نرسیده و مجبور است بدون آلکسیا پوتیاس، برنده توپ طلای ۲۰۲۱ در این مسابقات شرکت کند. رباط صلیبی پوتیاس در تمرین بارسا آسیب دید و او فرصت بازی در یورو را از دست داد. او فصل گذشته با بارسا به قهرمانی اسپانیا و فینال لیگ قهرمانان رسید و در ۱۰۰ بازی ملی ۲۷ گل زده است.

این بازیکن ۲۸ ساله در پیامی اینستاگرامی درباره این مصدومیت نوشت: «می‌توانستم از خودم بپرسم که چرا بعد از این همه رویاپردازی و تمرین باید در آستانه یورو مصدوم شوم، ولی این کار را نمی‌کنم. فکر می‌کنم که مدت‌ها شرایط ممتازی داشتم. بابت این خوشحالی که هر روز داشتم و تجربه آن برای دیگران دشوار بوده، قدردان هستم.» او در پایان گفت: «ایمان دارم که برمی‌گردم و کاری را که شروع کرده‌ام به پایان می‌رسانم.»

بیشتر از فوتبال