جرم و جنایت در محله‌هایی که سگ‌‌های بیشتر دارند کمتر است

به گفته محققان این یافته‌ها دلیل دیگری به مجموع دلایل مفید بودن سگ‌ها برای انسان‌ها می‌افزاید

اعتماد متقابل و نظارت محلی در میان ساکنان محله در کنار هم می‌تواند عامل بازدارنده حضور مجرمان باشد - Pexels

بر اساس مطالعه جدید انجام شده در کلمبوس اوهایو، مشخص شد در محله‌هایی که بیشتر سگ‌ دارند، در مقایسه با محله‌هایی که کمتر سگ‌ دارند، دست‌کم وقتی اعتماد بیشتری بین ساکنان وجود دارد، میزان قتل و سرقت کمتر است.

این تحقیق که ماه گذشته (خرداد) در نشریه سوشیال فورسز (Social Forces) منتشر شد، نشان می‌دهد وقتی افراد سگ‌هایشان را برای پیاده‌روی بیرون می‌برند، «مراقبت در خیابان‌ها بیشتر می‌شود» که می‌تواند از جرم و جنایت جلوگیری کند.

نیکولو پینچاک، نویسنده ارشد این مطالعه از دانشگاه ایالتی اوهایو، گفت: «افرادی که سگ‌هایشان را برای پیاده‌روی می‌برند لزوما در محله‌ها گشت‌زنی می‌کنند. آن‌ها متوجه نابسامانی اوضاع و حضور افراد غریبه مشکوک در منطقه می‌شوند. این می‌تواند بازدارنده ارتکاب جرم باشد.»

جامعه‌شناسان این نظریه را مطرح کرده‌اند که اعتماد متقابل و نظارت محلی در میان ساکنان محله در کنار هم می‌تواند عامل بازدارنده حضور مجرمان باشد.

کریستوفر براونینگ، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه ایالتی اوهایو و از نویسندگان این مطالعه، گفت: «فکر می‌کردیم به گردش بردن سگ‌ها‌ احتمالا به‌خوبی این موضوع را نشان می‌دهد، این یکی از دلایلی بود که تصمیم به انجام این مطالعه گرفتیم.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

محققان، آمار جرم و جنایت در منطقه کلمبوس را از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ (۱۳۹۳-۱۳۹۵) برای ۵۹۵ گروه از مناطق سرشماری (معادل محله) ارزیابی کردند.

آن‌ها همچنین داده‌های نظرسنجی انجام شده یک شرکت بازاریابی که در سال ۲۰۱۳ از ساکنان کلمبوس پرسیده بود در خانه خود سگ دارند یا نه را نیز بررسی کردند.

محققان همچنین از داده‌های حاصل از مطالعه «سلامت و رشد نوجوانان در محیط» استفاده کردند. در این بررسی از ساکنان خواسته شده بود به میزان موافقت خود با «قابل‌اعتماد بودن مردم کوچه و خیابان» در محله‌ امتیاز دهند.

این کار به سنجش میزان اعتماد در هر محله‌ کمک کرد.

هشدار خبری جدید در @SF_Journal! اعضای (حقوق مالکیت معنوی) آی‌پی‌آر (IPR)، پینچاک، براونینگ (Browning)، بت‌بوئت @bethboett، کیت کالدر @katecalder9 و تارنس (Tarrence) ارتباط تراکم مالکیت سگ در محله را با کاهش سطح جرم و جنایت در آن پیدا کردند - آزمایش «مراقبان خیابانی» جیکوبز  @UTPopCenter https://t.co/nH221pzuvj

اواس‌یو آی‌پی‌آر (@OSUPopCenter)  ۲۹ ژوئن ۲۰۲۲ (۸ تیر ۱۴۰۱)

مطالعات قبلی نشان داده وجود اعتماد میان همسایگان عامل مهمی در جلوگیری از وقوع جرم است، زیرا نشان می‌دهد ساکنان هنگام مواجهه با خطر به یکدیگر کمک می‌کنند و حس «کارآمدی جمعی» دارند و می‌توانند اثر مثبتی در منطقه‌شان داشته باشند.

این مطالعه نشان داد در محله‌هایی که اعتماد زیادی (بین ساکنین) وجود داشت در مقایسه با محله‌هایی که اعتماد کمتر بود، میزان قتل، سرقت و تجاوز به عنف کمتر بود.

اما به گفته محققان در محله‌هایی با میزان اعتماد زیاد، محله‌هایی که سگ‌ بیشتر داشتند در مقایسه با آن‌هایی که سگ‌ کمتر داشتند، کاهش بیشتری در جرم و جنایت وجود داشت.

به گفته آن‌ها از میان محله‌های با اعتماد بیشتر، محله‌هایی که سگ‌ بیشتر بود میزان سرقت حدود دوسوم و میزان قتل حدود نصف محله‌هایی بود که کم‌تر سگ داشتند.

دکتر پینچاک معتقد است این با به گردش بردن سگ‌ها مرتبط است: «اگر مردم در خیابان متوجه آنچه در حال وقوع است نباشند، اعتماد (به تنهایی) چندان برای محله‌ها مفید نیست. پیاده‌روی با سگ‌ همین فایده را دارد.»

محققان حدس می‌زنند به خاطر همین عوامل، سگ‌ ممکن است نسبت به گربه‌ و سایر حیوانات خانگی که نیازی به پیاده‌روی ندارند، در مبارزه با جرم و جنایت مفیدتر باشد.

دکتر پینچاک می‌گوید «مردم سگ‌هایشان را که برای گردش بیرون می‌برند، اختلاط می‌کنند و سگ‌های همدیگر را هم نوازش می‌کنند. گاهی نام سگ‌ها را می‌دانند ولی حتی نام همدیگر را نه. از اوضاع باخبر می‌شوند و به مشکلات بالقوه پی می‌برند.»

طبق این مطالعه، حضور سگ‌های بیشتر در محله هم‌چنین با کاهش جرائم در املاک مردم مثل سرقت پیوند دارد و فرقی نمی‌کند اهالی چقدر به هم اعتماد داشته باشند.

محققان می‌گویند حتی با در نظر گرفتن گستره‌ای از عوامل دیگر مرتبط با جرائم مثل نسبت مردان جوان محله، بی‌ثباتی در مناطق مسکونی و وضعیت اجتماعی اقتصادی نیز مجموع اثر حفاظتی ناشی از حضور سگ‌ها و اعتماد داشتن به هم وجود دارد.

دکتر پینچاک می‌گوید «طبق تحقیقات زیادی که در گذشته انجام گرفته سگ برای سلامت و راحتی انسان‌های همراهش مطلوب است و مطالعه ما هم دلیل دیگری است که نشان می‌دهد چرا سگ‌ برای ما مطلوب است.»

در نوشته این محققان آمده است «این مطالعه شواهدی گویا از مزایای پایشگری محلی خیابان‌ها و حضور سگ‌ در جلوگیری از جرائم به دست می‌دهد و نقش کمکی حیوانات خانگی در سایر وجوه سازمان اجتماعی محله‌ها را مورد توجه قرار می‌دهد.»

 

© The Independent

بیشتر از زندگی