۱۰ حقیقت درباره ویمبلدون

باشگاه آل انگلند در دو هفته آینده میزبان مسابقات مشهور گرند اسلم خواهد بود

تماشاگران مسابقات تنیس ویمبلدون در نیویورک، ۸ ژوئیه ۲۰۲۲ -- ED JONES / AFP

در آستانه برگزاری دوباره مسابقات ویمبلدون، قرار است باشگاه‌های آل انگلند لاون (All England Lawn) و تنیس کلاب (Tennis Club) ۵۰۰ هزار تماشاچی را به دیدن این مسابقات تنیس دوهفته‌ای و پرماجرا بکشانند.

نواک جوکوویچ صربستانی قصد دارد با حفظ عنوان خود، در مجموع چهار بار پیاپی مقام قهرمانی را از آن خود کند.

در همین حال، ایگا سویاتک بازیکن محبوب در مسابقات انفرادی زنان اوایل ماه جاری با قهرمانی در مسابقات اوپن فرانسه شماره ۱ جهان است.

بریتانیایی‌ها بیشتر به اما رادوکانو، اندی ماری و کمرون نوری علاقه دارند که امیدوارند طی هفته دوم این مسابقات به حمایت هم‌وطنانشان تکیه کنند.  

در ادامه به ۱۰ حقیقت جالب در مورد این مسابقه مشهور گرند اسلم می‌پردازیم:

۱- در طول این دو هفته مسابقات قهرمانی، از حدود ۵۴ هزار توپ تنیس استفاده خواهد شد.  

۲- در آغاز بازی‌های هر روز، ۴۸ قوطی توپ تنیس به زمین بازی مرکزی (Centre Court) و زمین شماره یک (Court One) می‌برند. به زمین‌های بیرونی روزانه ۲۴ قوطی توپ تنیس داده خواهد شد.

۳- توپ‌های تنیس از قدیم سفید بودند و تازه از سال ۱۹۸۶ تاکنون برای آنکه بینندگان تلویزیونی آن‌ها را بهتر ببینند، زرد رنگ شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

۴- مسابقات ویمبلدون در ۲۰۰ سرزمین، یک میلیارد تماشاچی جهانی دارد.

۵- در این مسابقات قهرمانی، ۱۴۰ هزار وعده خامه و توت فرنگی انگلیسی توزیع می‌شود. برای تهیه این میان‌وعده سنتی محبوب، ۳۳ هزار کیلو توت‌فرنگی و ۱۰ هزار لیتر خامه مصرف می‌شود.

۶- ویمبلدون قدیمی‌ترین تورنمنت تنیس در جهان است و در سال ۱۸۷۷ در باشگاه آل انگلند و با شرکت ۲۲ بازیکن در اولین دور مسابقات قهرمانی انفرادی مردان پایه‌گذاری شد.

۷- زمین چمن ویمبلدون با رعایت استانداردی استثنایی آراسته می‌شود و کارکنان بلندی این چمن را دقیقا هشت میلی‌متر نگه می‌دارند.

۸- یک شاهین به نام روفوس در مسابقات ویمبلدون حضور دارد که هر روز صبح کبوترها را از زمین‌های تنیس دور می‌کند.

۹- گروه تعمیرات ویمبلدون در مجموع از ۴۰ مایل (۶۴.۳ کیلومتر) سیم برای سیم‌بندی دو هزار راکت تنیس استفاده می‌کنند.

۱۰- جوایز این مسابقات قهرمانی در سال ۲۰۲۲ در مجموع ۴۰ میلیون و ۳۵۰ هزار پوند است که نسبت به جوایز ۳۵ میلیون و ۳۳۴ هزار پوندی این مسابقات در سال ۲۰۲۱، پانزده درصد افزایش یافته است. قهرمان مسابقات انفرادی سال ۲۰۲۲ مبلغ رضایت‌بخش دو میلیون پوند دریافت خواهد کرد و هرکس به دور نهایی این مسابقات برسد، برای دلداری، یک میلیون و ۵۰ هزار پوند به خانه می‌برد. قهرمانان مسابقات دونفره ۵۴۰ هزار پوند و نایب قهرمان ۲۷۰ هزار پوند برنده خواهند شد.

© The Independent

بیشتر از تنيس