نادال مصدوم به نیمه‌نهایی ویمبلدون رسید

این تنیس‌باز اسپانیایی در یک مبارزه سخت و طولانی، تیلور فریتز را شکست داد

با این حال، مصدومیت عضلات شکم ادامه حضور نادال در این گرند اسلم را در هاله‌ای از تردید فرو برده است‌ـ GLYN KIRK / AFP

رافائل نادال در پایان یک مبارزه نفس‌گیر که چهار ساعت و ۲۰ دقیقه طول کشید، تیلور فریتز آمریکایی را در پنج ست شکست داد و به نیمه‌نهایی ویمبلدون راه یافت. با این حال، مصدومیت عضلات شکم ادامه حضور او در این گرند اسلم را در هاله‌ای از تردید فرو برده است.

تیلور آمریکایی شروع خوبی داشت و ست اول را ۳-۶ برد. نادال هرچند در ست دوم درخواست استراحت پزشکی کرد، توانست به برتری ۵-۷ برسد. تیلور با ضربات سنگین و بازی کم‌اشتباهش ست سوم را ۳-۶ برد تا در آستانه برد قرار بگیرد؛ ولی نادال با برتری ۵-۷ در ست چهارم، انتخاب برنده را به ست آخر کشاند.

در ست پنجم، هیچ‌کدام از دو تنیس‌باز تسلیم نشدند تا پس از تساوی ۶-۶، بازی به سوپر تای‌برک کشیده شود و در این لحظات سرنوشت‌ساز بود که نادال به لطف تجربه‌‌اش، توانست حریف ۲۴ ساله‌‌اش را ۴-۱۰ پشت سر بگذارد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نادال که بعد از این برد حماسی به‌شدت تشویق می‌شد، خطاب به تماشاگران گفت: «صادقانه بگویم از چنین مسابقاتی در برابر شما لذت می‌برم و نمی‌توانم به اندازه کافی از حمایت‌های شما قدردانی کنم. در برابر یک بازیکن بزرگ بعدازظهر سختی داشتم. باید از تیلور که فصل فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند، تمجید کرد. بازی آسانی نبود و من خوشحالم که به نیمه‌نهایی رسیده‌ام.»

نادال که در بازی قبلی هم با چسب‌هایی روی شکمش بازی می‌کرد، درباره مصدومیتش گفت: «وضعیت کلی بدنم خوب است ولی اوضاع شکمم خیلی خوب نیست. مجبور شدم سبک سرویس زدنم را تغییر بدهم. بارها فکر کردم که نمی‌توانم مسابقه را تمام کنم، ولی انرژی جمعیت فوق‌العاده بود و از بابت آن ممنونم.»

او با یادآوری فینال تاریخی سال ۲۰۰۸ مقابل فدرر که برای اولین بار روی چمن ویمبلدون به قهرمانی رسید، گفت: «بعد از آن فینال، تصورش هم سخت بود که در سال ۲۰۲۲ هنوز در این گرند اسلم بازی کنم.»

نادال روز جمعه، در نیمه‌نهایی، باید با نیک کیریوس بازی کند که توانست کریستیان گارین از شیلی را در سه ست متوالی شکست دهد. این اولین حضور تنیس‌باز استرالیایی در نیمه‌نهایی گرند اسلم است.

نادال درباره بازی مقابل این حریف آماده گفت: «امیدوارم برای بازی آماده باشم. نیک روی تمام زمین‌ها، به‌خصوص چمن، بازیکن بزرگی است. او در مسابقات این فصل روی چمن خیلی خوب بود. برای اینکه شانس موفقیت داشته باشم، باید ۱۰۰ درصد آماده شوم.»

کیریوس چهره‌ای جنجالی است. او در مرحله قبل، دیداری پرتنش مقابل سیتسیپاس داشت، ولی این بار بر خلاف همیشه، بعد از شکست حریفش گارین فروتنانه صحبت کرد. تنیس‌باز استرالیایی درباره اولین صعودش به نیمه‌نهایی یک گرنداسلم در ۲۷ سالگی گفت: «فکر می‌کردم که فرصت موفقیت را پشت سر گذاشته‌ام. شروع دوران حرفه‌ای‌ام خیلی خوب پیش نرفت.» او درباره این برد گفت: «در مقاطعی از بازی تحت فشار بودم ولی روی تعدادی از برک‌پوینت‌ها، شانس با من یار بود.»

اولین بازی نیمه‌نهایی عصر پنجشنبه بین نواک جوکوویچ، بخت اول قهرمانی، و کامرون نوری بریتانیایی برگزار خواهد شد. جوکوویچ با ۲۰ قهرمانی در گرند اسلم، در تعقیب نادال است که با ۲۲ قهرمانی رکورددار است و تقابل آن‌ها در فینال جدالی رویایی خواهد بود.

بیشتر از تنيس