درخت زندگی در نمایش مد فاخر دیور

باغ موزه رودن با گلدوزی‌ها و ملیله‌دوزی‌های خیره‌کننده هنرمند اوکراینی تزیین شده بود

کیوری با برگشت به ظرافت‌های گلدوزی کارهایی به ظرافت لباس نوزاد و شکوه شنل تاج‌گذاری خلق کرد-twitter/Dior

 دیور یکی از ۲۹ نام بزرگی است که بهترین‌های مد را برای چهار روز فراموش نشدنی، به فرانسه بردند. در اولین روز نمایش مد سطح بالا در پاریس، دیور مدل‌هایش را روی صحنه فرستاد تا برای دقایقی ترکیبی از هنر و تاریخ فضای موزه رودن را پر کند.

ماریا گراتسیا کیوری، طراح دیور که به شدت از وقایع اخیر در اوکراین و قوانین محدودکننده حقوق زنان در ایالات متحده متاثر شده از نمایش اوت کوتور دیور در هفته مد پاریس به عنوان اقدامی برای گرد هم آمدن استفاده کرده است. او در این مجموعه در اقدامی نمادین با هنرمند اوکراینی اولسیا تروفیمنکو همکاری کرده و در قلب این مجموعه به نقش درخت زندگی پرداخته است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

جنبه انسانی و هنر‌های دستی در اوت کوتور (Haute Couture) که به معنای خیاطی در نهایت استادی است، همیشه حرف اول را می‌زند. کیوری با برگشت به ظرافت‌های گلدوزی که یکی از اصلی‌ترین صنایع‌دستی اوکراین هم هست، کارهایی به ظرافت لباس نوزاد و شکوه شنل تاج‌گذاری خلق کرد.

کیوری ژاکاردهای براق و روکش پولک‌دوزی‌ها را کنار گذاشت و انواع هنرنمایی‌های با نخ و سوزن‌‌ را به کار گرفت؛ او از نقش‌های پرکار تا گلدوزی‌های استادانه را با رنگ و بویی محلی در ترکیب لباس‌های فصل پاییز و زمستان اوت کوتور خود به کار برد.

کیوری گفت: «این واقعاً بازتابی از این ایده درونی است که هنر و صنعتگر در یک سطح هستند.»

اولسیا تروفیمنکو نیز محل برگزاری این نمایش در باغ موزه رودن را با گلدوزی‌ها و ملیله‌دوزی‌های خیره‌کننده الهام گرفته‌شده از درخت زندگی، پر کرده بود.

سیگورنی ویوور و نائومی واتس از جمله چهره‌های مشهوری بودند که در میان مهمانان سرشناس شوی دیور در ردیف اول به چشم می‌آمدند. همچنین نائومی کمبل، زوج هالیوودی جاستین تیمبرلیک و جسیکا بیل، ستاره سابق فوتبال دیوید بکام و طراحان رقیب اولیویه روستینگ از بالمین و متیو ویلیامز از ژیوانچی نیز به همراه بقیه مهمانان احاطه در گل‌های وحشی روی چمن‌های واقعی باغ نشستند.

کیوری به درخت زندگی اشاره کرد و گفت: «او ارجاعی به درخت زندگی داده است، نمادی که من خیلی دوستش دارم. این نشان‌دهنده دوره زندگی است. من فکر می‌کنم که در این لحظه از زمان این مهم است، چرا که ما همیشه باید روش کار خود را تغییر دهیم و پل‌هایی بین دانش و علوم مختلف ایجاد کنیم».

کیوری که تی‌شرتی ساده از مجموعه سال ۲۰۱۶ دیور را بر تن داشت که روی آن نوشته شده بود: «همه باید فمینیست باشیم»، گفت که زمان آن رسیده است که هدف خود را تکرار کند و با اشاره به قوانین جدید ضد سقط جنین در آمریکا گفت:«ما در لحظه‌ای زندگی می‌کنیم که آن را دوست ندارم. من نگرانم که اوضاع فقط بدتر شود. این واقعیت است. در رم من پوسترهایی را در خیابان می‌بینم که دوست ندارم. مثل یک بازگشت به گذشته و عقب‌گرد است. این بر زندگی تمام زنانی که در اینجا کار می‌کنند تاثیر می‌گذارد. من این نگرانی را دارم که مبادا اتفاقی در حال افتادن باشد و من از وقوع آن خبر نداشته باشم؛ بنابراین من می‌خواهم آگاه باشم.»

بیشتر از مُد و زیبایی