آیا حاضرید در خانه دیگران زایمان کنید؟

افرادی که خانه خودشان برای زایمان خوب نیست، به دنبال اجاره کوتاه‌مدت یک جای مناسب هستند

زایمان در خانه گزینه‌ای است که بسیاری از مردم آن را در نظر می‌گیرند-CANVA

اگر خانه خود را برای تعطیلات اجاره می‌دهید، این را در نظر داشته باشید که ممکن است خانواده‌ای قصد داشته باشند از آن به‌عنوان زایشگاه استفاده کنند.

در دوران همه‌گیری کرونا در سراسر جهان، افراد زیادی ترجیح دادند تا حد امکان سروکارشان به بیمارستان‌ها نیفتد، از جمله زنان باردار.

حتی قبل از اینکه ابتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان به ترسی واقعی و ملموس برای بسیاری از افراد باردار تبدیل شود، گذراندن یکی از اثرگذارترین تجربه‌ها و تغییرات زندگی در آسایش خانه برای بسیاری از افراد گزینه مطلوب‌تری بود.

زایمان در خانه گزینه‌ای است که بسیاری از مردم آن را در نظر می‌گیرند، اما بنا بر آمار مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، این شیوه زایمان جایگزین زایمان در بیمارستان در دوره همه‌گیری کرونا ۱۹ درصد افزایش یافت.

در این میان، افرادی هم بودند که می‌خواستند در خانه زایمان کنند اما محل زندگی خودشان برای این کار مساعد نبود، بنابراین چاره کار را در این دیدند که از خدمات اجاره کوتاه‌مدت منزل شخصی مانند ایر بی‌ان‌بی استفاده کنند.

به گزارش نشریه مل (Mel)، والدینی که می‌خواهند زایمان در خانه را تجربه کنند اما خانه‌شان به دلایل مختلف مناسب این کار نیست، به دنبال اجاره کوتاه‌مدت یک خانه مناسب هستند. دلایل آن‌ها متفاوت است.

کسانی که محل سکونتشان از بیمارستان دور است با در نظر گرفتن احتمال‌های پزشکی، می‌خواهند احساس امنیت بیشتری کنند و به دنبال خانه اجاره‌ای در نزدیکی بیمارستان می‌گردند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گمان نمی‌کنیم در هیچ‌کدام از وب‌سایت‌های اجاره منزل گزینه «مناسب زایمان» برای توصیف خانه‌های اجاره‌ای وجود داشته باشد اما نکاتی هست که با جست‌و‌جوی آن‌ها می‌توان خانه مناسب این کار را پیدا کرد؛ مثلا داشتن حمام بزرگ و ماشین لباسشویی و خشک‌کن، نداشتن پله، امکان آشپزی و نظیر این‌ها.

با این‌ حال، انتظار می‌رود مهمانان خانه را در همان شرایطی که تحویل گرفته‌اند ترک کنند، که با توجه به فضای آشفته، خونریزی و باقی قضایای زایمان، چالشی بزرگ است.

برخی منتقدان می‌گویند این کار از نظر اخلاقی درست نیست؛ باید دید صاحبخانه با این ایده که کسی بچه‌ای را در وان حمام یا روی تختخواب خانه‌اش به دنیا بیاورد، موافق است  یا خیر.

تمایل افراد به زایمان در منزل (چه در خانه خودشان چه خانه دیگران) برای افرادی که به دنبال ایده‌های تجاری‌اند جذابیت دارد.

برخی از این ایده الهام گرفته‌اند تا نیازهای افرادی را که به دنبال مکانی برای زایمان می‌گردند برآورده کنند؛ و شاید بازار تجربه زایمان خارج از خانه خود و در خانه دیگری واقعا رو به گسترش باشد. اگر شما بتوانید خانه خود را برای رویدادهای خانوادگی مثل مراسم عروسی یا یادبود اجاره بدهید، ممکن است زایمان را هم در گزینه‌های موجود بگنجانید.

اما در نهایت، زایمان در خانه برای همه مناسب نیست. برخی گروه‌های حمایت از زنان که زایمان را فرایندی پزشکی می‌دانند معتقدند نباید رویکردی آسان‌گیر به زایمان داشت و آن را به کاری که هرکس می‌تواند در خانه انجام دهد تقلیل داد، چون ممکن است جان مادر و نوزاد را به خطر بیندازد.

سازمان خدمات ملی سلامت بریتانیا (NHS) اگرچه این نوع زایمان را خطرناک نمی‌داند اما هشدار می‌دهد زایمان در خانه برای کسانی که اولین فرزندشان را به دنیا می‌آورند خطر مشکلات جدی برای نوزاد را افزایش می‌دهد، از جمله مرگ یا مسائلی که ممکن است بر کیفیت زندگی کودک تاثیر بگذارد مانند نرسیدن اکسیژن. زایمان بدون حضور یک مامای باتجربه و مورد تایید نهادهای بهداشت و سلامت نیز به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

ان‌سی‌تی، بزرگ‌ترین موسسه خیریه مربوط به فرزند‌پروری در بریتانیا، هم این کار را کاملا بی‌خطر نمی‌داند. پزشکان این مجموعه توصیه می‌کنند اگرچه در خانه بودن می‌تواند به این معنی باشد در محیطی هستید که به شما احساس امنیت و آرامش می‌دهد، اما برای ایمن بودن زایمان در خانه باید این نکته را در نظر بگیرید که بر اساس برخی پژوهش‌ها، موفقیت زایمان در خانه به تجربه ماما بستگی دارد.

بیشتر از زندگی