صادرات انرژی، محور گفت‌وگوی صدراعظم آلمان با رئیس دولت امارات متحده عربی

کشورهای اروپایی به‌منظور تداوم تحریم‌های روسیه، نیازمند افزایش خرید از سایر کشورهای صادرکننده انرژی‌اند. یکی از گزینه‌های اصلی امارات متحده عربی است

بعد از یک وقفه‌ تقریبا دو ساله، امارات متحده عربی صادرات نفت خود به اروپا را مجدد از سر گرفت. آخرین ارسال محموله‌های نفتی از امارات به اروپا به ماه مه سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد - Reuters

همزمان با تداوم بحران انرژی در جهان و بالا رفتن بهای نفت، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان روز سه‌شنبه با شیخ محمد بن زاید آل نهیان، رئیس دولت امارات متحده عربی، درباره مسائل مختلفی، از جمله «تامین انرژی در جهان» گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری رویترز روز سه‌شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۱ به‌نقل از متن بیانیه سخنگوی وزارت خارجه آلمان نوشت، صدراعظم و رئيس دولت امارات متحده عربی درباره طیف وسیعی از موضوع‌ها و همکاری‌های دوجانبه، از جمله درباره حفاظت از آب‌و‌هوا، مسائل منطقه‌ای و تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای جهانی آن صحبت کردند.

بعد از حمله روسیه به اوکراین در فوریه گذشته، بهای جهانی انرژی، به ويژه در میان کشورهای اروپایی، به‌شدت بالا رفت.

تا پیش از حمله روسیه به اوکراین و تشدید تحریم‌های «اتحادیه اروپا» علیه مسکو، روسیه از تامین‌کنندگان اصلی نفت، گاز و ذغال‌سنگ اروپا به‌شمار می‌رفت.

برابر داده‌های رسمی، کشورهای عضو «اتحادیه اروپا» در سال ۲۰۲۱، در مجموع تقریبا ۴۵ درصد از واردات سوخت‌های فسیلی خود را از روسیه وارد کردند.

کشورهای اروپایی به‌منظور تداوم تحریم‌های روسیه، نیازمند افزایش خرید از سایر کشورهای صادر کننده انرژی‌اند. یکی از گزینه‌های اصلی امارات متحده عربی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

خبرگزاری بلومبرگ روز چهارم خردادماه گذشته در گزارشی نوشت بعد از یک وقفه‌ تقریبا دو ساله، امارات متحده عربی صادرات نفت خود به اروپا را مجدد از سر گرفت.

آخرین ارسال محموله‌های نفتی از امارات به اروپا به ماه مه سال ۲۰۲۰ برمی‌گردد.

ایالات متحده، عربستان سعودی، روسیه، کانادا چهار کشور دارنده بیشترین ذخایر انرژی در جهان‌اند.

امارات متحده عربی به دلیل داشتن ذخایر غنی گاز طبیعی، به دنبال آن است که به یک بازیگر بزرگ در عرضه جهانی انرژی تبدیل شود.

آلمان یکی از خریداران و واردکننده‌های اصلی انرژی در اروپا است. آلمان، به‌دلیل نیاز بیشتر به انرژی، از مخالفان تشدید تحریم‌های نفت و گاز روسیه به‌شمار می‌رود.

به‌باور تحلیل‌گران، همکاری‌های نزدیک‌تر آلمان با کشورهای صادرکننده نفت در منطقه، می‌تواند به معنای تداوم محدودیت‌ها برای خرید نفت و گاز روسیه باشد.

امارات متحده عربی و عربستان سعودی از جمله معدود کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به‌شمار می‌روند که ظرفیت اضافی دارند و می‌توانند سطح تولید خود را افزایش دهند و به‌عنوان جایگزینی برای نفت و گاز روسیه به‌حساب بیایند.

بیشتر از اقتصاد