افزایش تعداد کشته‌ها و مجروحان تیراندازی شیکاگو؛ یک مظنون بازداشت شد 

کمتر از ۱۲ ساعت پس از قتل‌های هایلند پارک، دو افسر پلیس فیلادلفیا هدف گلوله قرار گرفتند 

پلیس فیلادلفیا اعلام کرد که وضعیت سلامتی هر دو مامور پلیس پایدار است و جست‌وجو برای یافتن عامل تیراندازی ادامه دارد - AFP

بر اساس تازه‌ترین اطلاعات منتشرشده از تیراندازی در رژه روز چهارم ژوییه در هایلند پارک شیکاگو، تعداد کشته‌شدگان به شش نفر رسید و اعلام شد که ۳۰ نفر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش گاردین، پلیس اعلام کرد که پنج بزرگسال در صحنه کشته شدند و نفر ششم در بیمارستان جان باخت. پلیس در مورد قربانیان یا زخمی‌ها جزئیاتی منتشر نکرد اما گفته می‌شود یکی از کشته‌شدگان شهروند مکزیک است و دو مکزیکی دیگر نیز زخمی شده‌اند.

دکتر بریگام تمپل، مدیر اورژانس یک مرکز پزشکی که ۲۶ نفر از مجروحان آنجا مداوا شدند، گفت که در این حمله، ۳۰ نفر مجروح شدند که سن آن‌ها بین هشت تا ۸۵ سال است و دست کم چهار نفر از مجروحان کودک‌اند.

رئیس پلیس هایلند پارک شامگاه دوشنبه گفت که یکی از عاملان این تیراندازی بازداشت شده است. به گفته او، بیش از ۱۰۰ افسر پلیس حومه شهر و مناطق اطراف آن را بررسی کردند و در نهایت، رابرت ای کریمو ۲۲ ساله را به عنوان مظنون این تیراندازی شناسایی کردند. بنا بر اعلام پلیس، این مظنون که اهل همان منطقه است، پس از یک تعقیب و گریز کوتاه، دستگیر شد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

تیراندازی به گروهی از مردم در روز دوشنبه یکی از سلسله رویدادهای اخیر در ایالات متحده است که از جمله آن‌ها می‌توان به حمله به مدرسه‌ای در تگزاس و قتل نژادپرستانه چند فرد سیاهپوست در سوپرمارکتی در بوفالو اشاره کرد. 

جو بایدن که اخیرا موفق شد تعدادی از قوانین مربوط به سختگیری درباره اسلحه را از طریق کنگره تصویب کند، در بیانیه‌ای اعلام کرد که از «خشونت بی‌معنای اسلحه که جامعه آمریکایی را بار دیگر اندوهگین کرد»، شوکه شده است.

او قول داد اقدام‌های بیشتری انجام دهد و گفت: «کارهای بسیار بیشتری باید انجام شود. من از مبارزه با همه‌گیری خشونت اسلحه دست نمی‌کشم.»

با این حال، کمتر از ۱۲ ساعت پس از قتل‌های هایلند پارک، دو افسر پلیس فیلادلفیا هم در جریان یک جشن‌ دیگر، هدف گلوله قرار گرفتند و زخمی شدند.

پلیس فیلادلفیا اعلام کرد که وضعیت سلامتی هر دو مامور پلیس پایدار است و جست‌وجو برای یافتن عامل تیراندازی ادامه دارد. 

چهارم ژوییه سالگرد استقلال ایالات متحده و از مهم‌ترین تعطیلات ملی این کشور است و همه ساله، به این مناسبت در شهرهای مختلف آمریکا مراسم رژه و آتش‌بازی برگزار می‌شود.

چنین کشتارهایی در روز استقلال دوباره این بحث را در آمریکا راه انداخت که چرا در این کشور چنین رویدادهای مرگباری اتفاق می‌افتد و چرا مقام‌ها و سیاستمداران در پیشگیری یا مقابله با آن ناتوان‌اند.

بیشتر از جهان