پنجمین محموله کمک‌های ترکیه به افغانستان ارسال شد

این محموله شامل ۱۴۰۰ تن کمک‌های ‌بشردوستانه است

ترکیه تاکنون حدود چهار هزار و ۱۷۰ تن کمک‌‌های بشردوستانه به افغانستان فرستاده است-Shamshadnetwork/Twitter@

پنجمین محموله کمک‌های بشردوستانه ترکیه روز دوشنبه، ۴ ژوییه، با یک قطار باری به افغانستان ارسال شد. این محموله یک هزار و ۴۰۰ تنی شامل کمک‌هایی است که با همکاری بنیاد مبارزه با حوادث غیرمترقبه ترکیه (آفاد) آماده و به افغانستان ارسال می‌شود.

خبرگزاری آناتولی به نقل از مسئولان بنیاد آفاد اعلام کرد که این محموله کمک‌های بشردوستانه بین مردم نیازمند در افغانستان توزیع خواهد شد. حمزه تاشدلن، معاون بنیاد آفاد، در مراسم ارسال این کمک‌‌ها گفت که ترکیه سختی‌هایی که مردم افغانستان با آن مواجه‌اند، درک می‌کند و این محموله میان مردم نیازمند افغانستان که تعدادشان به ۱۹ میلیون نفر می‌رسد‌، توزیع خواهد شد. او افزود که ترکیه مردم زلزله‌زده افغانستان را تنها نمی‌گذارد و انتقال کمک‌های بشردوستانه این کشور به افغانستان همچنان ادامه خواهد یافت.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته تاشدلن، تاکنون در مجموع حدود چهار هزار و ۱۷۰ تن کمک‌های بشردوستانه ترکیه با قطار به افغانستان فرستاده شده است و انتظار می‌رود محموله اخیر کمک‌ها تا ۱۲ روز دیگر به افغانستان برسد.

اولین و دومین قطار کمک‌های ترکیه روزهای ۲۷ ژانویه و ۱۱ فوریه از طریق ایران به هرات در غرب افغانستان فرستاده شدند.

با حکم رئیس‌جمهوری ترکیه در تاریخ ۲۲ ژانویه ۲۰۲۲، کارزار کمک به مردم افغانستان که با بحران انسانی مواجه‌اند، آغاز و هزاران تن کمک‌های اولیه به این کشور فرستاده شد.

با سقوط دولت پیشین افغانستان و سلطه طالبان، کمک‌های جهانی به افغانستان یکباره قطع شد و مردم افغانستان با بحران گرسنگی، بیکاری و قحطی روبه‌رو شدند. سازمان ملل متحد از کشورهای جهان خواست تا علی‌رغم سلطه طالبان که با تحریم جهانی مواجه‌اند، کمک به مردم افغانستان را از یاد نبرند. این سازمان برای کمک به مردم افغانستان بیش از چهار میلیارد دلار کمک درخواست کرد، اما کشورهای جهان تنها به ارائه کمکی به ارزش ۲.۴ میلیارد دلار متعهد شدند. در عین حال، گفته می‌شود مقام‌های طالبان بیشتر کمک‌های بشردوستانه را به جای اینکه بین نیازمندان توزیع کنند، میان افراد وابسته به خود پخش می‌کنند.

بیشتر از جهان