اسرائیل با شرکت بوئینگ قراردادی امنیتی امضا کرد

هدف این قرارداد، ارتقای امنیت سایبری صنعت حمل‌ونقل هوایی است و در راستای یکی از برنامه‌های مشترک دولت اسرائیل و آمریکا قرار دارد

شرکت بوئینگ سومین صادرکننده کالاهای مربوط به صنایع دفاعی به‌حساب می‌آید-Stephen Brashear/Getty Images/AFP

به‌گزارش روزنامه اورشلیم‌پست، دولت اسرائیل و شرکت بوئینگ به‌منظور ارتقای امنیت صنعت هواپیمایی در برابر حمله‌های سایبری قراردادی مشترک امضا کردند.

بر اساس گزارش این روزنامه اسرائیلی که روز دوشنبه، ۴ ژوئیه ۲۰۲۲، منتشر شد در بیانیه مشترک بوئینگ و اداره ملی سایبری اسرائیل چنین آمده است:«بخش غیرنظامی صنعت هواپیمایی را می‌توان با بسیاری از پیشرفت‌های تکنیکی‌اش، که پیچیدگی‌ها و چالش‌های سایبری جدیدی نیز به‌وجود آورده است، توصیف کرد.»

در ادامه این بیانیه آمده است که اداره ملی سایبری اسرائیل، با در نظر گرفتن این ویژگی‌های جدید صنعت حمل‌ونقل هوایی، به این نتیجه رسیده است که این «تحولات» به آمادگی‌های دفاعی سایبری نیاز دارد.

دولت اسرائیل این قراداد دفاعی را با یکی از غول‌های صنایع دفاعی جهان امضا کرده است؛ شرکت بوئینگ سومین صادرکننده کالاهای مربوط به صنایع دفاعی به‌حساب می‌آید و در داخل ایالات متحده آمریکا نیز بزرگ‌ترین شرکت این حوزه محسوب می‌شود که به بیش از ۱۵۰ کشور جهان خدماتی در حوزه هلیکوپتر، هواپیما و فناوری فضایی ارائه می‌دهد.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

اسرائیل از جمله کشورهایی است که هدف حمله‌های سایبری مرتبط با اقدام‌های تروریستی قرار می‌گیرد. به‌عنوان مثال هفته گذشته روزنامه اورشلیم‌پست نوشت یک گروه هکری وابسته به جمهوری اسلامی ایران به‌نام «شارپ بویز» (Sharp Boys)، در ماه گذشته میلادی اطلاعات شخصی بیش از ۳۰۰ هزار اسرائیلی را فاش کرد. به‌گزارش این روزنامه اسرائیلی گروه «شارپ‌ بویز» ادعا می‌کند اطلاعات شخصی این افراد را از هک کردن بیش از ۲۰ وبسایت‌ گردشگری به‌دست آورده و مشمول شماره کارت‌های شناسایی، آدرس محل سکونت و اطلاعات کارت‌های اعتباری این افراد می‌شود.

با توجه به همزمانی طرح نهادهای اطلاعاتی و امنیتی وابسته به حکومت ایران به‌منظور اجرای مجموعه‌ای از سوقصدها به شهروندهای اسرائیلی در خاک ترکیه و حمله سایبری مورد نظر، برخی ناظران بر این باورند که این دو موضوع می‌تواند با یکدیگر مرتبط باشد.

روزنامه اورشلیم‌پست نیز در ارتباط با قرارداد اخیر دولت اسرائیل با شرکت بوئینگ می‌نویسد که این قرارداد «محدود به ارائه یک سرویس سایبری نیست» بلکه مشمول به اشتراک‌گذاری هوش سایبری، شناسایی تهدیدها و اقدام مشترک علیه تهدیدهای موجود می‌شود.

به‌گزارش اورشلیم‌پست، بیانیه مشترک دولت اسرائیل و شرکت بوئینگ کوتاه‌زمانی پس از آن صورت می‌گیرد که اسرائیل و وزارت امنیت داخلی ایالات متحده آمریکا اعلام کردند به‌منظور افزایش انعطاف‌پذیری زیرساخت‌های دو کشور، یک برنامه سایبری مشترک را طراحی کرده‌اند.

بیشتر از جهان