دستور تخلیه بخش‌هایی از سیدنی صادر شد

امدادرسانی به سیل‌زده‌ها با کمک ارتش استرالیا ادامه دارد

در پی بارش‌های سیل‌آسا و طوفان‌ شدید، مقام‌های استرالیایی دستور تخلیه بخش‌هایی از سیدنی از جمله مناطق جنوب غربی این شهر را صادر کردند.

بر اساس اطلاعیه‌ای که شامگاه یکشنبه، سوم ژوییه، منتشر شد، وزش باد شدید و باران‌های سیل‌آسا روز یکشنبه مناطقی از حومه شهر سیدنی را زیر آب برده و پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این شرایط آب‌وهوایی تا روز دوشنبه در سراسر ایالت نیوساوت ولز (New South Wales) نیز ادامه پیدا می‌کند.

نیو ساوت ولز که آن را «ولز جنوبی» نیز می‌نامند، پرجمعیت‌ترین ایالت استرالیا است که در جنوب شرقی این کشور قرار دارد و مرکز آن شهر سیدنی است. اکنون گفته می‌شود که حدود ۳۰ هزار تن از ساکنان این ایالت در معرض خطر سیل و رانش زمین‌اند و بنا بر توصیه مقام‌های دولتی، باید شهر را تخلیه کنند.

به گزارش رویترز، در هفته گذشته نیز برخی خانه‌ها، مزارع و پل‌های چندین نقطه از ولز جنوبی در پی وقوع سیل، ویران شدند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

این سومین بار در سال ۲۰۲۲ است که سیل و طوفان شدید برخی زیرساخت‌ها و مناطق مسکونی ایالت نیو ساوت ولز را ویران می‌کند. با این حال، یکی از مقام‌های محلی گفت آنچه در روزهای اخیر اتفاق افتاد، باورنکردنی است. به گفته شهردار کامدن، شمار زیادی از ساکنان مناطق آسیب‌دیده پس از فرونشستن سیل‌های قبلی، تازه به محل زندگی و کار خود بازگشته بودند و حالا دوباره مجبورند این مناطق را تخلیه کنند.

دومینیک پروتت، نخست‌وزیر نیوساوت‌ولز، نیز در یک مصاحبه تلویزیونی خبر داد که وضعیت این ایالت در حال بحرانی‌تر شدن است.

گزارش‌های محلی حاکی از آن است که شهروندان برای تردد در مناطق سیل‌زده و رساندن آب و غذا به یکدیگر از قایق استفاده می‌کنند. ویدیوهایی هم که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شود نشان می‌دهد پمپ‌بنزین‌ها، خانه‌ها، ماشین‌ها و تابلوهای خیابانی زیر آب رفته‌اند و سطل‌ زباله‌های شهری روی سطح آب، شناورند.

گفته می‌شود سد واراگامبا در غرب سیدنی از شامگاه یکشنبه سرریز شده است. در برخی شهرها، برای خیابان‌های اصلی با کیسه‌های شن حفاظ ایجاد کرده‌اند.

بر اساس اعلام اداره هواشناسی، شدت‌ باران در ساعت‌های آینده بازهم افزایش می‌یابد و پیش‌بینی می‌شود در ۲۴ ساعت آینده در محدوده‌ای به طول بیش از ۳۰۰ کیلومتر در امتداد سواحل نیو ساوت ولز از نیوکاسل تا جنوب سیدنی، حدود ۱۰۰ میلی‌متر باران ببارد. این گزارش می‌افزاید که پس از این طوفان و سیل شدید، خطر وقوع زلزله هم وجود دارد.

در حال حاضر، امدادرسانی به سیل‌زده‌ها با کمک ارتش استرالیا ادامه دارد و مقام‌های استرالیایی می‌گویند برای مواجهه با آنچه اتفاق خواهد افتاد، آمادگی دارند.

باران‌های سیل‌آسا در دو سال گذشته چندین بار در ایالت نیو ساوت ولز و سیدنی خسارت‌هایی به بار آوردند. مارس ۲۰۲۱ در پی بارش‌های شدید، سد اصلی سیدنی سرریز شد. بارش‌های ماه فوریه ۲۰۲۰ نیز در ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه بود. اوایل ماه آوریل ۲۰۲۲ و نیز هفته گذشته، در پی بارش شدید و خطر وقوع سیل در سیدنی، به هزاران نفر از ساکنان این شهر دستور داده شد محل سکونت خود را تخلیه کنند.

بیشتر از جهان