تام کروز ۶۰ ساله شد 

بازیگر آمریکایی جشن تولدش را با کنسرت ادل و مسابقات فرمول یک در انگلستان برگزار کرد

تام کروز متولد سوم ژوئیه سال ۱۹۶۲ در شهر سیراکوزِ ایالت نیویورک آمریکا است- JUNG YEON-JE / AFP

تام کروز، بازیگر و سینماگر آمریکایی که از تاثیرگذارترین‌های نسل خود بوده است، روز یکشنبه، سوم ژوئیه ۲۰۲۲ (۱۲ تیر ۱۴۰۱)، ۶۰ ساله شد؛ هرچند از ظاهر جسمانی او و فیلم آخرش، «تاپ گان: ماوریک»، که در آن همچنان شگردهای فیزیکی خود را به کار می‌گیرد، چنین سنی را برداشت نکنیم.

تام کروز متولد سوم ژوئیه سال ۱۹۶۲ در شهر سیراکوزِ ایالت نیویورک آمریکا است و یکی از مشهورترین فیلم‌های او هم «متولد چهار ژوئیه» نام دارد؛ روز استقلال آمریکا، و یک روز بعد از روز تولد او. اما امسال این بازیگر آمریکایی تصمیم گرفته است تولدش را در آن سوی اقیانوس اطلس، در بریتانیا جشن بگیرد. کروز روز یکشنبه در نورتامپتونِ انگلستان بود تا تماشاگر مسابقات فرمول یک باشد. 

کسانی که زندگی و فعالیت‌های کروز را دنبال کرده باشند، رانندگی او در فیلم «روزهای غرش» سال ۱۹۹۰ را به یاد می‌آورند. بیش از ۳۰ سال بعد، حالا او شصتمین سالگرد تولدش را کنار لوئیس همیلتون، قهرمان بریتانیایی رشته اتومبیل‌رانی، جشن می‌گیرد. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

کروز به فیلم‌های «اکشن» یا به‌اصطلاح «زدوخورد» و جاسوسی- ماجراجویانه معروف است، و البته به اینکه «بدل‌کار» ندارد و بیشتر کارهای خطرناکی که در فیلم‌ها می‌بینیم، خودش انجام می‌دهد. او در عین حال در جهان هنرمندان سینما نیز اعتبار و جایگاهی دارد و همین چند ماه پیش با «تاپ گان: ماوریک» به جشنواره «کن» رفت و مهمان ویژه یکی از مهم‌ترین رویدادهای سینمایی جهان بود. 

این سینماگر که تهیه‌کننده فیلم‌های بسیاری نیز بوده است، قصد ندارد به این زودی‌ها بازنشسته شود و در بریتانیا نیز فقط مشغول خوش‌گذرانی و جشن تولد نبود. کروز مشغول تهیه آخرین فیلم از مجموعه «ماموریت غیرممکن» (که در ایران به «بالاتر از خطر» شهرت یافته است) در این کشور است. از دیگر برنامه‌های آخر هفته این ستاره هالیوود این بود که جمعه‌شب به تماشای کنسرت «ادل» در هاید پارک لندن نشست و به گزارش روزنامه «سان»، پس از پایان کنسرت، در پشت صحنه با کیک تولد از او پذیرایی کردند.

دوستان کروز در رسانه‌های اجتماعی تولدش را گرامی داشتند. گلن پاول که در «تاپ گان: ماوریک» با کروز هم‌بازی است، عکسی از یکی از فیلم‌های مجموعه «ماموریت غیرممکن» را منتشر کرد که کروز در آن از بال هواپیما آویزان است. 

کری الویس، بازیگر انگلیسی که در فصل سوم سریال «چیزهای عجیب» نیز ایفای نقش کرد، در اینستاگرام عکسی از خودش با کروز منتشر کرد و نوشت: «سخاوت روحیه تو همانقدر افسانه‌ای است که استعداد بی‌نظیرت.»

بیشتر از فیلم