انتصاب دو زن به سمت‌های مهم اجرایی در عربستان سعودی 

شیهانه العزاز معاون دبیرکل کابینه عربستان سعودی شد؛ زنی که تصاویر بی‌حجابش را در وبسایت شخصی‌اش منتشر کرده است

شیهانه العزاز اولین زنانی در عربستان سعودی است که جواز وکالت گرفت- Arab news

ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی، چند انتصاب جدید را اعلام کرده است که در آن میان، انتصاب دو زن به مقام‌هایی اجرایی، اهمیت فراوانی دارد. 

مهم‌ترین مورد، انتصاب ‌شیهانه العزاز به سمت معاونت دبیرکل کابینه عربستان سعودی است. العزاز از اولین زنانی در عربستان سعودی است که جواز وکالت گرفت و پنج سال به عنوان یکی از وکلای ارشد «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی» عربستان سعودی که از ثروتمندترین سازمان‌های مشابه در جهان است، فعالیت کرده است. در صفحه او در «لینکدین» (Linkedin) می‌بینیم که چهار سال وکیل عمومی این نهاد مهم بوده است و پیش از آن یک سال رئیس بخش نقل و انتقالات آن. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

العزاز، که تصاویر او در وب‌سایت‌های شخصی‌اش بدون حجاب است، پیش از آن چهار سال در شرکت حقوقی «وینسون و الکینز» کار می‌کرد که در تگزاس آمریکا مستقر است، و سه سال در شرکت حقوقی آمریکایی دیگری به نام «بیکر و مکنزی».

‌شیهانه العزاز از دانشگاه دورهام بریتانیا مدرک حقوق دارد. او جواز وکالت در ایالت نیویورک آمریکا را نیز دارا است و عضو کانون وکلای آمریکا است. 

دیگر زنی که به سمت اجرایی منصوب شده شاهدخت هیفا بنت محمد آل سعود است که از این‌ پس معاون وزیر گردشگری خواهد بود. او حدود سه سال است در زمینه گردشگری در کشورش فعالیت می‌کند و از چهره‌های آشنای رسانه‌ها به‌حساب می‌آید. شاهدخت هیفا که درس خوانده آمریکا و بریتانیا است پیش از این رئیس کمیته زنان فدراسیون شمشیربازی عربستان سعودی بود و از دو سال پیش عضو هیات مدیره صندوق توسعه گردشگری نیز هست.

طبق فرمان ملک سلمان، امیر عبدالرحمن بن محمد، دبیرکل کابینه، نیز از سمت خود کنار رفته است و اکنون مشاور دربار خواهد بود. انتصاب‌های دیگری نیز در دربار، دفتر ولیعهد، بانک مرکزی، اداره حمل و نقل عمومی، و وزارتخانه‌های ترابری و امور لجستیکی، شهرداری، مسکن، امور روستایی، و بهداشت صورت گرفته است. 

بیشتر از جهان