جشنواره «موسم جده» شش میلیون بازدید‌کننده داشت

«موسم جده» امسال در ماه مه آغاز شد و روز شنبه، دوم ژوئیه، به پایان رسید

جشنواره «موسم جده» (Jeddah Season) رکورد جدیدی را در طول دو ماه برگزاری خود ثبت کرد. برگزارکنندگان جشنواره فرهنگی تفریحی موسم جده می‌گویند که در جریان برگزاری این رویداد، شش میلیون نفر از آن بازدید کرده‌اند.

«موسم جده» امسال در ماه مه آغاز شد و روز شنبه، دوم ژوئیه، به پایان رسید. تعداد بازدیدکنندگانی که این جشنواره به خود جذب کرد، نشان می‌دهد که تلاش‌های عربستان سعودی برای تقویت بخش گردشگری و سرگرمی، موفقیت‌آمیز بوده است.

این جشنواره با شعار «روزهای خوب»، فرصت‌های متعددی برای مشارکت با بخش خصوصی، و نیز طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی برای مردان و زنان جوان سعودی در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، بازارها، یا سایر بخش‌های خدمات سازمانی یا تدارکاتی ایجاد کرد.

«موسم جده» امسال میزبان گروه‌های سرگرمی و خواننده‌های بسیاری از سراسر جهان بود؛ از جمله بزرگ‌ترین سیرک معاصر جهان که به مناسبت عید فطر، ۹ شب مهمان جده بود.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

بیش از ۸۰ درصد از تمام کارکنان دخیل در برگزاری «موسم جده»، شهروند عربستان سعودی بودند.

برگزاری جشنواره‌های سرگرمی، بخشی از برنامه توسعه گردشگری عربستان سعودی است و چنین چشنواره‌هایی در سراسر این کشور برگزار می‌شوند. دومین رویداد از این دست، «موسم ریاض» بود که در پایتخت عربستان سعودی برگزار شد و در طول جشن‌های پنج‌ماهه خود، میزبان ۱۵ میلیون بازدیدکننده بود و گردشگرانی از ۱۲۵ کشور را به ریاض کشاند.

بندر جده که در ساحل دریای سرخ قرار دارد و به «عروس دریای سرخ» ملقب است، یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اقتصادی و گردشگری عربستان سعودی به شمار می‌رود.

بیشتر از جهان