دادستانی تهران علیه فائزه رفسنجانی کیفرخواست صادر کرد

فائزه رفسنجانی سال گذشته از تحریم سپاه پاسداران حمایت کرد و اردیبهشت امسال نیز سخنانی از او درباره استفاده پیامبر اسلام از ثروت همسرش منتشر شد

اتهام‌های مندرج در پرونده فائزه رفسنجانی به برخی از سخنان وی در طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برمی‌گردد -- منبع عکس: اعتماد آنلاین

علی صالحی، دادستان تهران، گفت کیفرخواست فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی، صادر شده است.

به‌گزارش ایسنا، صالحی در مورد آخرین وضعیت پرونده فائزه رفسنجانی چنین گفت:«پس از طی روال قانونی، کیفرخواست پرونده این فرد به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران و توهین به مقدسات صادر و به دادگاه ارجاع شده است.»

اتهام‌های مندرج در پرونده فائزه رفسنجانی به برخی از سخنان وی در طی سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ برمی‌گردد. او حدود دو ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ در یکی از اتاق‌های کلاب‌هاوس از تحریم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع کرد.

در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ نیز فایلی از برخی سخنان فائزه هاشمی رفسنجانی منتشر شد، که به‌گفته او، تقطیع شده بود. او در این فایل تصویری سخنانی می‌گفت، که از منظر هیئت حاکمه جمهوری اسلامی ایران، می‌تواند «توهین به مقدسات» تلقی شود؛ اتهامی که از قرار معلوم در کیفرخواست صادر شده علیه رفسنجانی نیز گنجانده شده است.

فائزه رفسنجانی در این فایل تصویری با لحنی مطایبه‌آمیز می‌گوید «حضرت محمد پول‌های حضرت خدیجه را حرام کرده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

او در این ویدئو می‌گوید بهتر بود پیامبر اسلام به‌جای آن‌که ثروت همسرش را در راه اسلام خرج کند، خودش کار و تلاش می‌کرد و ثروت شخصی خودش را در راه اسلام هزینه می‌کرد.  

رفسنجانی، پس از منتشر شدن این فایل تصویری، با انتشار متنی در وبسایت انصاف‌نیوز ماجرا را از منظر خودش توضیح داد. او در این متن کوتاه ضمن اشاره به این موضوع که صحبت‌های منتشر شده از او «تقطیع شده» و «مربوط به سال‌ها پیش» بوده‌، خودش را فردی مسلمان و معتقد دانست و گفت:«هرگز قصد توهین نداشته‌ام.»

رفسنجانی در این پیام چنین نوشت:«از مومنان آزاداندیشی که برداشت توهین‌آمیزی داشته‌اند پوزش می‌طلبم و آرزوی هدایت برای کسانی که این فیلم را با هدف سیاسی و غیرسیاسی پخش کرده‌اند دارم؛ چرا که در آموزه‌های دینی ما انتشار خطا، گناهی نابخشودنی است.»

با این‌وجود سخنگوی قوه قضاییه در اردیبهشت ماه سال جاری به سخنان فائزه رفسنجانی واکنش نشان داد و در این مورد گفت:«این شخص توسط دادستان تهران تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب تهران تشکیل شده است.»