خانواده سلطنتی بریتانیا، پای ثابت حضور در رقابت‌های ویمبلدون

یکی از ویژگی‌های خانواده سلطنتی بریتانیا علاقه فراوان آن‌ها به ورزش تنیس و رقابت‌های ویمبلدون است

تقریبا همه افراد خانواده سلطنتی بریتانیا برای تماشای رقابت‌های ویمبلدون حضور یافته‌اند- Combo/AFP/instagram/princessof.wales

از جمله ویژگی‌های برجسته و مشترک بین همه اعضای خانواده سلطنتی بریتانیا که از سال‌ها پیش در میان مردم زبانزد بوده، علاقه فراوان آن‌ها به ورزش تنیس و مسابقات ویمبلدون است.

ویژگی جالبی که به حضور شاه جورج پنجم، نخستین شاه بریتانیا از خانواده وینزر در مسابقات تنیس سال ۱۹۰۷ بازمی‌گردد و نسل به نسل به افراد خانواده منتقل شده است. شاه جورج پنجم در همان سال و هنگامی که هنوز مقام شاهزاده را داشت‌، به ریاست باشگاه ویمبلدون منصوب شد و از آن زمان این‌ سنت که هر یک از اعضای خانواده سلطنتی نقشی در این سازمان داشته باشند، باقی ماند.

اکنون شاهزاده ادوارد، دوک کنت، ریاست باشگاه ویمبلدون را بر عهده دارد و اغلب در حال اهدای جوایز و جام‌های این مسابقه به برندگان دیده می‌شود. کیت میدلتون، دوشس کمبریج نیز از سال ۲۰۱۶ و بعد از بازنشستگی ملکه الیزابت دوم از این مقام، نقش پشتیبان مالی باشگاه کریکت و تنیس انگلستان را بر عهده گرفت.

افراد خانواده سلطنتی بریتانیا در طول سال‌ها، اشتیاقشان به مسابقات تنیس را با حضور پررنگ خود ثابت کرده‌اند، بنابراین برای مسابقات ویمبلدون ۲۰۲۲ هم که در حال برگزاری است، همه منتظر حضور این خانواده در جایگاه سلطنتی‌اند و تاکنون زارا تیندال، دختر شاهدخت آن و همسرش مایک و همچنین همسر دوک ادوارد یعنی شاهدخت مایکل کنت، در میان تماشاچیان حضور داشته‌اند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

می‌توان گفت تقریبا همه افراد خانواده سلطنتی بریتانیا، از ملکه الیزابت دوم تا افرادی که بعدها به خانواده اضافه شدند برای تماشای مسابقات تنیس به ویمبلدون رفته‌اند که ازجمله آن‌ها می‌توان به فهرست زیر اشاره کرد:

بعد از شاه جورج پنجم، از نخستین افراد مهم خانواده سلطنتی شاه جورج ششم بود که برای مسابقات انفرادی مردان سال ۱۹۴۷ در ۴ ژوئیه به ویمبلدون رفت و از تماشای مسابقه لذت برد.

از دیگر افراد خانواده سلطنتی که اشتیاق فراوانی برای تماشای این مسابقه‌ها داشت می‌توان شاهدخت دایانا را نام برد که در سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۱، ۱۹۹۳ و ۱۹۹۴ در رویال ‌باکس به تماشای بازی‌های قهرمانی نشست. نکته جالب این است که حضور او در سال ۱۹۹۱ به همراه شاهزاده ویلیام بود که تماشای نخستین رقابت زنده تنیس ویمبلدون را برای او رقم زد.

خانواده سلطنتی بریتانیا معمولا مسابقات قهرمانی تنیس را از جایگاه سلطنتی (Royal Box) به تماشا می‌نشینند؛ بخش ویژه‌ای برای افراد خانواده سلطنتی و آشنایان آن‌ها که در سال ۱۹۲۲ به ورزشگاه سنترکورت ویمبلدون اضافه شد.

همچنین سارا فرگوسن (فرگی)، دوشس یورک، در سال ۱۹۹۰ در پوشش یک کت زیبای ارغوانی با دکمه‌های طلایی‌ در جایگاه سلطنتی دیده شد.

اما یکی از مهم‌ترین رویدادهای سال‌های اخیر در بریتانیا، حضور ملکه الیزابت دوم در چهارمین روز مسابقه‌های تنیس ویمبلدون سال ۲۰۱۰، با کت‌ودامن آبی روشن و کلاه زیبای همرنگ بود که نگاه تماشاچیان را جلب ‌کرد.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Wimbledon (@wimbledon)

ازجمله افراد محبوبی که مردم همیشه دلشان می‌خواهد در جایگاه سلطنتی ورزشگاه ببینند، شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون، دوک و دوشس کمبریج‌اند که در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ دست در دست هم به تماشای بازی‌ها نشستند.

همچنین در سال ۲۰۱۹ مگان مارکل، دوشس ساسکس، در کنار کیت میدلتون در جایگاه سلطنتی برای تماشای مسابقات نشست.

ویمبلدون از زمان شاه جورج پنجم تاکنون، میزبان تعداد زیادی از اعضای خانواده سلطنتی‌، از شاهزاده مارگارت تا دایانا، شاهدخت ولز تا دیپلمات‌ها و سیاستمداران خارجی، افراد مشهور دنیای سرگرمی و نزدیکان خانواده سلطنتی بوده است.

مسابقات تنیس و کریکت ویمبلدون، یکی از بهترین، بزرگ‌ترین و شاید معتبرترین مسابقات ورزشی در جهان است که هر سال از ۲۰ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه به شکل رقابت‌های انفرادی، دونفره مردان و زنان و مختلط برگزار می‌شود. دلیل این‌که در عنوان این مسابقه‌ها نام «کریکت» هم دیده می‌شود، این است که در سال‌های ابتدایی تاسیس این باشگاه، بازی کریکت محبوبیت زیادی داشت و سال ۱۸۷۰ نخستین دوره بازی‌های کریکت در آن برگزار شد، اما بعد از اضافه شدن تنیس و محبوبیت دوچندان آن، کریکت از باشگاه و عنوان آن حذف شد. سپس در سال ۱۸۸۹ برای گرامیداشت کریکت که ورزش سنتی اهالی ویمبلدون بود‌، دوباره نام کریکت اضافه شد و به همان شکل نیز باقی ماند.

بیشتر از زندگی