حمله‌های موشکی مهاجمان در دو روز پی‌در‌پی به جرگه طالبان

شماری ازاعضای جرگه؛ در صورت ادامه حمله‌های موشکی در جرگه شرکت نخواهند کرد

Wakil KOHSAR / AFP

بر اساس گفته‌های منابع آگاه به ایندیپند‌نت فارسی، در دومین روز نشست علما و روحانیان نیز برخورد سه موشک در اطراف محل لویه جرگه، شرکت‌کنندگان را فراری داد و تلفاتی بر جا گذاشت.

یک موشک ساعت ۵ عصر روز جمعه به محل توقف خودروهای طالبان برخورد کرد. پس از برخورد این موشک، نیروهای طالبان سراسیمه شدند و از محل فرار کردند. موشک دوم به نزدیکی ورودی دانشگاه پلی‌تکنیک و موشک سوم نیز به آپارتمانی مسکونی در منطقه کارته در نزدیکی محل برگزاری لویه جرگه برخورد کرد. طالبان برخورد این موشک‌ها را رد می‌کنند، اما منابع آگاه از زخمی شدن هشت نفر خبر داده‌اند. طالبان به هیچ رسانه‌ای اجازه نزدیک شدن به محل برخورد موشک‌ها را ندادند.

لویه جرگه طالبان در روز نخست نیز با حمله‌های موشکی روبه‌رو شد. چندین موشک حوالی ساعت ۱ بعد‌از‌ظهر به اطراف محل برگزاری نشست علما برخورد کرد و صدای شلیک گلوله نیز به گوش رسید. طالبان این رویداد را نیز کاملا رد کردند و گفتند که هیچ اتفاقی رخ نداده است. منابع آگاه می‌گویند در حالی که قرار بود نشست روز پنجشنبه تا عصر ادامه یابد، اما جلسه پس از حمله‌های موشکی پایان یافت.

سخنگوی وزارت امور داخله (کشور) طالبان اعلام کرد که هیچ حمله‌ای در این منطقه رخ نداده است. ذبیح‌الله مجاهد گفت که طالبان به افراد مشکوک شلیک کردند، اما جزییات بیشتری ارائه نکرد. به دلیل نبود رسانه‌ها در محل، اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نشده است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

گروهی به نام جبهه ملی آزادگان، مسئولیت حمله موشکی روز پنجشنبه به محل برگزاری لویه جرگه را پذیرفته و اعلام کرده است یک گروه ۱۵ نفری به جرگه طالبان در کابل حمله کردند، در این حمله تلفاتی به طالبان وارد شده است و افراد زخمی با هلی‌کوپتر به بیمارستان‌هایی که تحت کنترل طالبان است منتقل شده‌اند. این گروه گفت طالبان دو غیرنظامی را در محل کشتند و آنان را به عضویت در گروه داعش متهم کرده‌اند.

گروه جبهه ملی آزادگان تنها از زخمی شدن دو تن از اعضای گروه خبر دادند.

منابع آگاه به ایندیپندنت فارسی گفتند این حمله‌های موشکی سبب شد که شماری از شرکت‌کنندگان در جرگه بترسند و در روز سوم نشست شرکت نکنند. 

طالبان گفتند که بر‌اساس درخواست‌های مکرر عالمان، جرگه را در کابل بر‌گزار کرده‌اند، اما منابع آگاه می‌گویند که طالبان بسیاری از ساکنان شهرستان‌های افغانستان را با تهدید مجبور کرده‌اند که در این جرگه شرکت کنند.

بیشتر از جهان