درگیری سنگین در اندراب؛ فرمانده ارشد طالبان کشته شد

جبهه آزادی افغانستان می‌گوید در درگیری با نیروهای این جبهه، ۱۶ جنگجوی طالبان، از جمله مختار گجر فرمانده ارشد این گروه کشته شدند

در درگیری‌های روز پنجشنبه، یک فرمانده جبهه آزادی به نام شاه ولی و یک فرمانده جبهه مقاومت ملی به نام محمد زمان، کشته شدند-AfgFreedomAFF@/ توییتر

حدود ساعت ۵ صبح پنجشنبه، ۹ تیر، طالبان از چند ناحیه اندراب از جمله روستاهای قاسان، کاس تراش، دره جر و خیردره به مواضع نیروهای جبهه آزادی افغانستان و جبهه مقاومت ملی حمله کردند.

جبهه آزادی افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد در این درگیری که با شلیک سلاح‌های سنگین به مواضع نیروهای این جبهه آغاز شد، تاکنون ۱۶ جنگجوی طالبان از جمله یک فرمانده ارشد این گروه به نام مختار گجر کشته شده‌اند. در درگیری‌های ناحیه قاسان، یک فرمانده جبهه آزادی افغانستان به نام شاه‌ولی نیز کشته شد.

یک منبع عضو جبهه آزادی افغانستان گفت که در این درگیری، شش جنگجوی طالبان و چهار نیروی این جبهه زخمی شده‌اند و درگیری تا ظهر پنج‎شنبه ادامه داشت. پس از فروکش کردن آتش نبرد در روستاهای قاسان، دره جر، کاش تراش و خیر دره، حمله طالبان به مواضع نیروهای جبهه آزادی افغانستان در دره خاوش در شهرستان خوست هم آغاز شد.

از جزئیات درگیری در شهرستان خوست تاکنون اطلاعی در دست نیست.

در همین حال، یک منبع در جبهه مقاومت ملی هم گفت که یک فرمانده این جبهه به نام محمدزمان اندرابی، در درگیری با طالبان کشته شده است. این منبع افزود که نیروهای جبهه آزادی افغانستان و جبهه مقاومت ملی، در کنار هم با طالبان می‌جنگند.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به نقل از منبع عضو جبهه آزادی افغانستان، طالبان به مواضع جبهه آزادی و جبهه مقاومت هم‌زمان حمله کرده‌اند و جنگجویان طالبان از واحدهای ویژه این گروه در این عملیات شرکت دارند.

درگیری در اندراب در چند هفته گذشته و پس از کشتار غیرنظامیان و کوچ اجباری شماری از ساکنان منطقه در ماه مه، کاهش یافته بود و درگیری روز پنجشنبه، دور جدیدی از حملات طالبان به مواضع نیروهای مخالف این گروه است.

نیروهای جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود و نیروهای جبهه آزادی افغانستان، به رهبری شماری از نظامیان دولت پیشین افغانستان، در ارتفاعات کوهستانی شهرستان‌های ده‌صلاح، خوست، فرنگ و پل‌حصار، علیه طالبان می‌جنگند.

با آغاز درگیری‌ها میان طالبان و نیروهای مخالف این گروه در شهرستان بلخاب استان سرپل، اکنون طالبان در سه جبهه پنجشیر، اندراب و بلخاب درگیر جنگ‌اند و در حالی که سران این گروه مدعی‌اند جنگ در افغانستان پایان یافته، اینک دامنه جنگ‌ها و فعالیت‌های گروه‌‎های ضد طالبان در حال گسترش است.

در ۱۰ ماه گذشته، نیروهای جبهه مقاومت ملی در شهرهای مختلف از جمله پنجشیر، بغلان، کاپیسا، بدخشان و پروان حملات متعددی علیه طالبان ترتیب دادند. در این حملات شماری از اعضای طالبان و نیروهای جبهه مقاومت ملی کشته شده‌اند.