کاوش در گریسلند: آخرین پناهگاه الویس پریسلی

 اقامتگاه مخصوص  پریسلی در طبقه دوم، همچنان مکانی ممنوعه است

پس از کوششی برای سرقت تابوت پریسلی و تقاضای باج، جسد او به گریسلند منتقل شد-facebook/ElvisPresleysGraceland

نمایش فیلم سینمایی جدیدی از زندگی ستاره موسیقی آمریکا که به زندگی‌نامه الویس پریسلی پرداخته است، موج جدیدی از علاقه‌ به نحوه زندگی الویس، از جمله  املاک مشهور او و خانه‌ای که در آن زندگی می‌کرد، در طرفدارانش ایجاد کرده است. 

در سال ۱۹۷۵، الویس پریسلی ۲۲ ساله که به دنبال پناه گرفتن در محلی آرام و دور از طرفداران بیش از حد مشتاق و فشارهای شهرت بود، املاک گریسلند را به قیمت ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ دلار خریداری کرد.

۴۵ سال پس از مرگ او، این ملک در ممفیس تنسی به زیارتگاهی برای خیل عظیم طرفداران  «پادشاه راک»، و نیز به جاذبه‌ای گردشگری بدل شده است. 

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

پریسلی نخست در کنار مادرش در گورستان «ممفیس فارست‌هیل» دفن شده بود، اما پس از کوششی برای سرقت تابوت او و تقاضای باج برای بقایای جسد این خواننده، جسد او به گریسلند منتقل شد.

بازدیدکنندگان می‌توانند در گوشه و کنار عمارت گریسلند و نیز مجموعه تفریحی واقع در محل به گشت و گذار و اکتشاف بپردازند، و توضیحات و داستان‌هایی از زبان الویس و دخترش، لیزا ماری پریسلی، برای شنیدن انتخاب کنند. 

 اتاق نشیمن، اتاق‌خواب والدین پریسلی، آشپزخانه، اتاق تلویزیون، اتاق بیلیارد، اتاق جنگل، دفتر پدرش، ساختمان راکت‌بال (که بازسازی شده تا دقیقا همان شکلی باشد که در سال ۱۹۷۷ بود)، و باغ مراقبه، برای عموم قابل دسترسی است.

 اقامتگاه مخصوص  پریسلی در طبقه دوم، همچنان مکانی ممنوعه است. پس از باز شدن خانه در سال ۱۹۸۲ به روی عموم، به احترام خانواده پریسلی و نیز برای جلوگیری از توجه بیش از حد به مرگ خواننده، راه ورود به طبقه دوم بسته شد.

طرفداران همچنین می‌توانند زندگی حرفه‌ای پریسلی را از طریق صدها اثر هنری و عکس موجود در بایگانی گریسلند، از جمله مجموعه شگفت‌انگیز رکوردهای طلا و پلاتین، لباس‌های یکسره مشهور پریسلی، و یادگاری‌های او از فیلم‌هایش ببینند.

خودروهای مورد علاقه این خواننده، از جمله کادیلاک صورتی او، کادیلاک الدورادوی ۱۹۵۶، فراری دینو، مرسدس‌بنز لیموزین، و سدان‌های رولز‌‌رویس نیز در کنار هواپیماهای سفارشی‌سازی‌شده او، به نمایش گذاشته شده‌اند. 

مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها، از جمله نمایشگاه جدیدی که بر عشق پریسلی به فوتبال تمرکز دارد، بینش بیشتری در مورد این ستاره «راک‌اند‌رول» ارائه می‌کند.

بیشتر از سفر