نمایشگاه هنری به وسعت ۴۰ کیلومترمربع در العلا

دره هنرها بخشی از یک کارزار چند ساله برای جذب گردشگران فرهنگی بیشتر به عربستان سعودی و منطقه العلا است

العلا با بیش از ۲۰۰ هزار سال قدمت به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جدید و رو به شکوفایی منطقه شناخته می‌شود-facebook/ExperienceAlUla

یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هنری فضای باز در العلا بر پا خواهد شد. به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی کمیسیون سلطنتی العلا از راه‌اندازی یک نمایشگاه هنری به مساحت بیش از ۴۰ کیلومترمربع خبر داد.

به گزارش وال استریت ژورنال بزرگانی چون جیمز تورل و مایکل هایزر از جمله هنرمندانی خواهند بود که طی چند سال آینده آثار و کارهای هنری خود را به‌طور دائم در این منطقه تاریخی شمال غربی عربستان سعودی نصب خواهند کرد.

تورل در مصاحبه‌ای به وال‌استریت ژورنال گفت که «هنر می‌تواند شکاف‌های فرهنگی بزرگ را پر کند.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

مقامات سعودی همچنین ایوانا بلازویک، مدیر سابق گالری هنری وایت چپل لندن را برای سرپرستی این پروژه و ریاست گروه متخصصان هنری آرسی‌یو استخدام کرده‌اند.

علاوه بر تورل و مایکل هایزر، هنرمند مفهومی اگنس دنس و هنرمندان سعودی منال الضویان و احمد ماطر قطعات عظیمی را در وادی هنر نصب خواهند کرد. بلازویک گفت که در نهایت هنرمندان بیشتری به این برنامه اضافه خواهند شد.

دره هنرها بخشی از یک کارزار چند ساله برای جذب گردشگران فرهنگی بیشتر به عربستان سعودی و منطقه العلا است.

به گفته مقامات اجرایی این منطقه، العلا تنها در سال ۲۰۲۱ پذیرای ۱۴۶ هزار بازدیدکننده بوده است. با توجه به اینکه ظرفیت خطوط هوایی و هتل‌ها همچنان در حال افزایش است، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۲ بازدیدکنندگان بیشتری هم داشته باشد.

العلا با بیش از ۲۰۰ هزار سال قدمت به عنوان یکی از مقاصد گردشگری جدید و رو به شکوفایی منطقه شناخته می‌شود و مسافرانی از سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. پس از پایان همه‌گیری و از سر گرفتن فعالیت‌های عادی در جهان در سال گذشته، العلا خدمات پرواز خود را گسترش داده و با خطوط هوایی مختلف داخلی و بین‌المللی برای ایمن‌سازی مسیرهای پروازی به این منطقه نیز همکاری می‌کند.

بیشتر از فرهنگ و هنر