پورتو، معدن بازیکنان فوتبال اروپا

بهترین تیم‌های اروپا برای تامین نیازهایشان هر سال سراغ این باشگاه پرتغالی می‌روند

گران‌ترین انتقال پورتو در پنج فصل گذشته میلیتائو بوده است که در سال ۲۰۱۹، با رقم ۵۰ میلیون یورو، به رئال مادرید پیوست - CARLOS COSTA / AFP

پورتو تابستان امسال هم یکی از فروشندگان اصلی بازار نقل و انتقالات فوتبال اروپا است. این باشگاه مطرح پرتغالی در سال‌های گذشته به منبع مطمئنی از بازیکنان مستعد پرتغالی و خارجی تبدیل شده است که باشگاه‌های بزرگ برای تامین نیازهایشان، سراغش می‌روند. راهبرد پورتو در سال‌های گذشته جذب پدیده‌ها، ارتقای سطح توانایی آن‌ها و فروش به قیمت بالاتر بوده است. در همین حال، تلاش می‌کند که تیم رقابتی در فوتبال پرتغال و اروپا باقی بماند.

فروشگاه پورتو تابستان امسال کارش را با انتقال ۳۵ میلیون یورویی فابیو ویرا به آرسنال شروع کرد. ویتینیا هم ممکن است به‌زودی چمدان‌هایش را به مقصد پاری‌ سن‌ژرمن ببندد. اوتاویو، مهدی طارمی و تونی مارتینز دیگر بازیکنان این تیم‌اند که تابستان امسال مشتری دارند. پپه، گوش برزیلی پورتو که همین یک سال قبل از گرمیو به این تیم پیوست، با پیشنهادی ۳۵ میلیون یورویی، مورد توجه نیوکاسل است.

در فصل‌های گذشته، رئال مادرید، اتلتیکو مادرید، لیورپول، منچستریونایتد و میلان هم از مشتریان بازیکنان پورتو بوده‌اند و باشگاه از فروش بازیکن به این باشگاه‌ها ۱۹۲ میلیون یورو به دست آورده است.

گران‌ترین انتقال پورتو در پنج فصل گذشته میلیتائو بوده است که در سال ۲۰۱۹، با رقم ۵۰ میلیون یورو، به رئال مادرید پیوست. لوییز دیاز، مهاجم کلمبیایی، فصل گذشته با ۴۷ میلیون یورو به خط حمله لیورپول اضافه شد. فابیو سیلوا دو سال قبل با رقم ۴۰ میلیون یورو، به ولورهمپتون پیوست.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

آندره سیلوا، که در سال ۲۰۱۷ یک پدیده محسوب می‌شد، با ۳۸ میلیون یورو راهی میلان شد. دیه‌گو دالو در سال ۲۰۱۸، با ۲۲ میلیون یورو، پیراهن منچستریونایتد را پوشید.

فلیپه در سال ۲۰۱۹، با ۲۰ میلیون یورو، به خط دفاع اتلتیکو مادرید اضافه شد. روبن نوس پیش از انتقال ۱۸ میلیون یورویی به ولورهمپتون، پیراهن پورتو را به تن داشت و بالاخره، الکس تلس با ۱۵ میلیون یورو، به منچستریونایتد پیوست.

ژرژ نونو پینتو داکوستا، رئیس باشگاه پورتو، در سال‌های گذشته به این رویه عادت کرده، ولی تیمش توانسته است هر فصل حداقل یک جام ببرد. آن‌ها در پنج فصل گذشته، سه بار قهرمان لیگ، دو بار قهرمان جام حذفی و دو بار قهرمان سوپرجام شده‌اند، هرچند موفقیت‌های داخلی به نتایج خیلی خوبی در اروپا ختم نشده است. آن‌ها فصل گذشته در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، سوم شدند و به لیگ اروپا سقوط کردند و در آن جام هم در مرحله یک‌هشتم نهایی کنار رفتند.

با این حال، قهرمانی فصل گذشته در لیگ پرتغال ستاره‌های پورتو را دوباره زیر نور پروژکتورها قرار داده است و پینتو احتمالا مجبور است برای فصل آینده دوباره تیم جدیدی بسازد.

بیشتر از فوتبال