عربستان سعودی برای گسترش یوگا سرمایه‌گذاری می‌کند

وزارت ورزش عربستان اعلام کرد که صدور مجوز برای مراکز یوگا را تسهیل و تشویق خواهد کرد

اخیرا در شهرهای کوچک عربستان سعودی نیز تقاضا برای آموزش و تمرین یوگا افزایش یافته است-experiencealula.com

یوگا، این هنر باستانی که ترکیبی از علم و ورزش است، در عربستان سعودی بیش از گذشته مورد توجه واقع شده است.

به گزارش عرب نیوز، با شروع فعالیت آکادمی‌های تخصصی و موسسه‌های آموزشی یوگا در عربستان، این ورزش روزبه‌روز متقاضیان بیشتری را به سوی خود جلب می‌کند.

با فرا رسیدن روز جهانی یوگا (۲۱ ژوئن) وزارت ورزش عربستان اعلام کرد که صدور مجوز برای مراکز مختص این ورزش و همچنین موسسه‌هایی برای آموزش مربیان این رشته را تسهیل و تشویق خواهد کرد.

نوف المروایی، رئیس کمیته یوگای وزارت ورزش عربستان سعودی، در این زمینه گفت: «با توجه به تقاضا و علاقه شدید برای ورزش یوگا میان مردم عربستان، قصد داریم تعداد مراکز یوگا را در همه شهرها افزایش دهیم تا دسترسی به آموزش و تمرین این ورزش آسان‌تر شود.»

او تاکید کرد: «این مراکز اکنون در شهرهای بزرگ وجود دارد اما اخیرا تقاضای رو به رشدی در مناطق و شهرهای کوچکتر نیز برای آموزش و تمرین یوگا به وجود آمده است.»

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

به گفته المروایی، علاوه بر افزایش تعداد مراکز ورزشی، کمیته یوگا ابتکارهای دیگری را نیز برای ترویج این ورزش در عربستان سعودی مد نظر گرفته است. از جمله این اقدام‌ها برگزاری مسابقه حرفه‌ای یوگا است.

رئيس کمیته یوگای عربستان افزود: «هدف از برگزاری این مسابقه ایجاد بستری برای متخصصان و علاقمندان یوگا است که با افزایش آمادگی خود بتوانند در مسابقه‌های محلی‌، منطقه‌ای و بین‌المللی شرکت کنند. این مسابقه تمرین انواع مختلف یوگا را تشویق می‌کند.»

در برگزاری این رقابت‌ها، نهادهای بین‌المللی مانند فدراسیون ورزش یوگای آسیا و فدراسیون جهانی ورزش یوگا همکاری می‌کنند. برای سه برنده اول، جوایز مالی تعیین شده است و این برندگان به‌عنوان بازیکنان حرفه‌ای به کمیته یوگای عربستان اضافه می‌شوند.

شرکت‌کنندگان برای حضور در این رقابت کافی است که یک ویدیو ۱۰ ثانیه‌ای از انجام حرکات یوگا را در اینستاگرام یا توییتر منتشر کنند و با اضافه کردن آدرس صفحه کمیته یوگای عربستان، از هشتگ‌ «مسابقه یوگای سعودی» استفاده کنند. مسابقات از ۲۱ ژوئن آغاز شده و نتایج در روز سوم جولای اعلام می‌شود.

نیمه بهمن‌ماه سال گذشته نیز نخستین جشنواره یوگا با حضور بیش از هزار شهروند عربستان سعودی در شهر اقتصادی ملک عبدالله در ساحل البیلسان برگزار شد. این جشنواره یک‌روزه شامل بیش از ۲۵ جلسه گفت‌و‌گو و مدیتیشن بود. همچنین در اسفندماه، یوگا و مراقبه بخشی از جشنواره زمستانی طنطورا را به خود اختصاص داده بود که چندین سال است به‌موازات پیشبرد طرح اصلاحات در عربستان سعودی در العلا آغاز شده است.

بیشتر از ورزش